تازه ترین مطالب

تاریخ : 28. اسفند 1392 - 4:19   |   کد مطلب: 11781
بخش خصوصی بر خلاف بخش دولتی می تواند چرخ خارج شده از ریل صنعت خودرو را به راه مناسب برگرداند.

محمد علی پورمختار رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در بازدید خود از خطوط تولید شرکت استام صنعت بزرگ ترین تولیدکننده انواع استارت و دینام خودرو درخاورمیانه ازروند تولید انواع محصولا ت این شرکت اگاهی پیدا کرد..

وی درجمع مدیران این گروه صنعتی با بیان این مطلب گفت: تولیدات این گروه که توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری شده جای تشکر و تقدیر را دارد که حاصل تلاش مدیریت توانمند و برنامه ریز ی مناسب گروه قطعات عظام است که باید از این ظرفیت به نحو مطلوب بهره برد.

پورمختار گفت: بخش خودرو ویژگی های خاص خود را دارد و با حمایت هایی که توسط مسئولین صورت گرفته می تواند آینده خوبی را داشته باشد وضروریست با توجه به ابلاغ سیاست های مقاومتی از ظرفیت ها و داشته های در بخش تولیدات داخلی حمایت ویژه صورت گیرد که ما در مجلس آمادگی این موضوع را داریم که در کارگروه ها از پیشنهادات نخبگان بخش خصوصی استفاده کنیم.

در ادامه عباس ایروانی بنیان گذار گروه صنعتی عظام ضمن تشکر از حضور ریاست کمیسیون اصل 90 و حمایت های این کمیسیون از تولید داخل خواستار توجه بیشتر به صنعت داخلی و حل مشکلات این بخش شد و افزود: در حال حاضر مدیریت شرکت ایران خودرو توانسته است موانع پیش روی صنعت خودرو را بردارد و آینده روشنی را در سال آینده برای این بخش ترسیم کند.

سید مرتضی مرتضوی عضو هیات مدیره گروه قطعات عظام طی سخنانی ضمن تقدیر از برنامه های مدیریت شرکت ایران خودرو در افزایش تولید خودرو خواستار توجه بیشتر مسئولین به تولید ملی به عنوان مهمترین عامل تحقق اقتصاد مقاوتی شد و خواستار حل مشکلات تولیدکنندگان قطعات خودرو شد..

هم چنین در پایان مهندس امیررضا رفیعی مدیر عامل شرکت استام صنعت ضمن توضیح فعالیت ها و افتخارات این شرکت صنعتی گفت: در حال حاضر تولید انواع استارت و دینام خودروهای 450، 206، پژو روآ، پراید، زانتیا، تندر، مزدا و نیسان در این شرکت انجام می شود.

وی ادامه داد: ظرفیت تولید از سال 90 از یک میلیون به 3 میلیون دستگاه رسیده است. که با توجه به کاهش تولید در بخش خودرو از 30 درصد ظرفیت تولید خود استفاده می شود.

رفیعی هم چنین گفت: در حاضر 60 درصد قطعات این محصولات داخلی سازی شده که اگر مشکلات پیش روی سرمایه گذاری و نقدینگی حل شود، به طور کامل داخلی سازی خواهد شد .

وی در مورد پروژه های در دست اقدام با شرکت های خودروسازی تصریح کرد: پروژه های توسعه بازار نظیر تولید کویل، شیشه بالابر، برف پاک کن، سیسم سوخت رسانی EMS که می تواند برای کاهش آلایندگی و مصرف سوخت مناسب باشد از جمله این پروژه ها است.

خودروسازی

بازدید

بازار خودرو

منبع: وبلاگ شهرام جمشیدی

دیدگاه شما

سایت رهبر معظم انقلاب
مرکزآموزش علمی کاربردی الوان ثابت