تازه ترین مطالب

تاریخ : 5. فروردين 1393 - 6:09   |   کد مطلب: 11929
بررسی وضعیت دریاچه ارومیه با حضور وزیر نیرو و نمایندگان و آماده جانفشانی در کنار برادران سوری هستیم برخی از تیترهای برتر اخبار در سال ۹۲ در حوزه مجلس بود.

به گزارش کورنگ به نقل از خبرگزاری شبستان، بررسی وضعیت دریاچه ارومیه با حضور وزیر نیرو و نمایندگان و آماده جانفشانی در کنار برادران سوری هستیم برخی از تیترهای برتر اخبار در سال 92 در حوزه مجلس بود. اخبار و رویدادهای این حوزه را در گزارش زیر بخوانید:

کارنامه عملکرد نظام ثبت اختراع ایران ضعیف است

مرکز پژوهش‌های مجلس با بررسی عملکرد نظام ثبت اختراع ایران اعلام کرد: کارنامه عملکرد نظام ثبت اختراع ایران از منظر افشای اطلاعات اختراعات ثبت شده ضعیف است و مهمترین کارکرد این نظام در گذشته که ارسال پیام بوده نیز به مرور زمان رنگ باخته است.

دفتر مطالعات ارتباطات و فناوری‌های نوین این مرکز اعلام کرد: اهمیت فزاینده نوآوری در پیشرفت و توسعه اقتصادی کشورها، سیاست‌گذاری برای بهبود عملکرد نظام ملی نوآوری را به بخشی مهم از کارکرد حاکمیت در کشورهای پیشرو تبدیل کرده است، در این میان ثبت اختراعات نقش ویژه‌ای را در نظام ملی نوآوری ایفا می‌کند و هرگونه کاستی و ناکارآیی آن می‌تواند تأثیراتی مخرب بر فعالیت‌های نوآورانه بنگاه‌های تولیدی و خدماتی کشورها بر جا گذاشته و به رقابت‌پذیری ملی آسیب برساند.

آمریکا جرات تجاوز به ایران را دارد علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی که در صدر هیئتی پارلمانی جهت حضور در یکصدو بیست و نهمین اجلاس بین المجالس جهانی در ژنو به سر می‌برد، با حضور در این اجلاس طی سخنانی در کمیته صلح و امنیت بین المللی، به برخی از مهمترین عوامل ایجاد ناامنی در جهان و اهمیت خلع سلاح هسته‌ای و نیز نقش پارلمانهای کشورها در تحقق این موضوع پرداخت. نه آمریکا جرات تجاوز به ایران را دارد و نه ملت ایران اهمیتی برای این حرفهای بی‌حساب قائل است.

حمایت آلمان از حق هسته‌ای ایران/سوریه راه حل نظامی ندارد

مدیرکل وزارت خارجه آلمان در دیدار با رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تأکید بر حمایت آلمان از حق هسته‌ای ایران، اعلام کرد راه حل نظامی در سوریه وجود ندارد و فقط درد و رنج مردم سوریه را زیاد می‌کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه با تأکید بر دیدگاه‌های مشترک دو کشور در موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی، تصریح کرد: ایران و آلمان در زمینه ضرورت مبارزه با تروریسم، مبارزه با قاچاق مواد مخدر و حل بحران‌های منطقه‌ای مانند عراق، افغانستان و سوریه دیدگاه‌های مشترک بسیاری دارند که باید با مذاکرات و رایزنی‌های مستمر به کاهش و در نهایت حل این بحران‌ها کمک کنیم.

مخالفت نمایندگان با یک فوریت طرح تشکیل وزارت گردشگری و میراث فرهنگی

وکلای ملت با طرح یک فوریت، تشکیل وزارت گردشگری و میراث فرهنگی مخالفت کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه پارلمان) یک فوریت طرح تشکیل وزارت گردشگری و میراث فرهنگی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

طرح مذکور که به امضای 112 نفر از نمایندگان رسیده دارای یک مقدمه و یک ماده واحده است.

بر طبق ماده واحده این طرح سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با کلیه اختیارات و وظایفی که سازمان مذکور به موجب قوانین و مقررات دارا می‌باشد، به وزارت میراث فرهنگی و گردشگری تبدیل می‌گردد.

بررسی وضعیت دریاچه ارومیه با حضور وزیر نیرو و نمایندگان

نماینده ارومیه در مجلس از جلسه مشترک وزیر نیرو و رئیس‌ سازمان محیط زیست برای بررسی وضعیت دریاچه ارومیه با نمایندگان استان آذربایجان، خبر داد.

نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه احیای دریاچه ارومیه یک پروژه ملی است و به اقتصاد کشور مرتبط است، گفت: آقای چیت‌چیان وزیر نیرو که برای احیای دریاچه ارومیه قول مساعده داده است، همراه با خانم معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست امروز برای بررسی وضعیت دریاچه ارومیه به آذربایجان غربی سفر خواهند کرد.

هزار صفحه مدارک تفحص از تامین اجتماعی مفقود شده است/ هشدار به مسئولان

رئیس هیئت تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی در مجلس از مفقود شدن 20 هزار صفحه مدارک و پرونده‌های تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی خبر داد و در این زمینه به مسئولان اصلی این موضوع هشدار داد که هرچه سریعتر پرونده‌های مفقوده مجلس را تحویل دهند.

علیرضا محجوب رئیس هیئت تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی در مجلس شورای اسلامی در نشستی خبری به ارائه گزارشی از آخرین اقدامات این هیئت در جمع خبرنگاران پرداخت و اظهار داشت: متاسفانه گزارش اول هیئت تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی قرائت نشد و چه بسا اگر گزارش قرائت می‌شد امروز مقابل بسیاری از مشکلات، مسائل و تخلفات گرفته می‌شد.

پرونده مربوط به فروش مگان‌های اجلاس عدم‌تعهد در این کمیسیون در حال بررسی است

مصطفی افضلی‌فر نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی درخصوص پرونده فروش مگان‌های اجلاس عدم تعهد گفت: پس از انتشار خبر مربوط به این خودروها و طرح شبهاتی در این‌باره، مجلس به دلیل عمل به وظایف نظارتی خود به موضوع ورود کرد و در حال بررسی ابعاد آن است.

وی اضافه کرد: اگر در جریان فروش این خودروها تخلفی صورت گرفته باشد با متخلفان برخورد خواهد شد و در صورت عدم صحت اتهامات مطرح شده با رسانه منتشر کننده خبر برخورد می‌شود.

پایان پیام/

دیدگاه شما

سایت رهبر معظم انقلاب
مرکزآموزش علمی کاربردی الوان ثابت