تازه ترین مطالب

تاریخ : 16. فروردين 1393 - 11:35   |   کد مطلب: 12185
کلاهبرداران با ارسال اینگونه پیامک‌های قرعه کشی دروغین و بکارگیری روش‌های متقلبانه به شماره حساب و رمز بانکی شهروندان دسترسی پیدا کرده و به حساب بانکی آنان دستبرد می‌زنند، کلاهبردان برای رسیدن به مقصود خود با ارسال پیامکی جهت واریز مبلغ جایزه با اغفال و تطمیع شهروندان درخواست ارسال مشخصات کارت اعتباری را از طعمه خود دارند.

به گزارش کورنگ رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان همدان در گفت و گو با همدان پرس با اشاره به کلاهبرداری های جدید پیامکی با عنوان جایزه همراه اول در ایام نوروز گفت: تعدادی از افراد سودجو با ارسال پیامک به تلفن همراه شهروندان با اعلام برنده شدن آنها در قرعه کشی همراه اول با عنوان "ضمن عرض تبریک، به مناسبت فرا رسیدن عید باستانی ایرانیان، همراه اول، بمناسبت این عید فرخنده قرعه کشی بزرگی برگزار نموده، شما کاربر گرامی با کد پیگیری... برنده قرعه کشی این دوره همراه اول شده اید، ضمن عرض تبریک جهت کسب اطلاع با واحد مستقر حتی در ایام تعطیل تماس حاصل نمایید. تلفن تماس ..." اقدام به کلاهبرداری کردند.

سرهنگ لطف‌الله وطنی‌هویدا اظهار داشت: کلاهبرداران با ارسال اینگونه پیامک‌های قرعه کشی دروغین و بکارگیری روش‌های متقلبانه به شماره حساب و رمز بانکی شهروندان دسترسی پیدا کرده و به حساب بانکی آنان دستبرد می‌زنند، کلاهبردان برای رسیدن به مقصود خود با ارسال پیامکی جهت واریز مبلغ جایزه با اغفال و تطمیع شهروندان درخواست ارسال مشخصات کارت اعتباری با تمامی‌ مشخصات مربوطه را از طعمه خود دارند.

سرهنگ وطنی‌ در خصوص اینکه آیا در همدان موارد سوء استفاده از همشهریان گزارش شده است بیان داشت: متاسفانه در ایام تعطیلات نوروز شاهد گزارش هایی از سوی شهروندان در این رابطه بوده ایم که برخی از افراد به دلیل عدم آگاهی مورد سوء استفاده کلاهبرداران قرار گرفتند و از حساب های شخصی آنها مبالغ قابل توجهی برداشت شده و در مواردی هم شهروندانی به منظور دریافت صحت و سقم موضوع با پلیس فتا استان تماس گرفتند که خوشبختانه با مشاوره توسط کارشناسان این پلیس در دام کلاهبرداران نیفتادند.

وی بیان داشت: پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان همدان به اطلاع همه همشهریان عزیز میرساند که، هیچ کدام از بانک های خصوصی و دولتی و شرکت های مختلف از طریق پیام کوتاه برای برندگان اطلاع رسانی نخواهند کرد و هیچ یک از ارگان ها حق دریافت اطلاعات شخصی کارت های بانکی شهروندان را ندارد.

سرهنگ وطنی‌به شهروندان توصیه کرد: تحت هیچ شرایطی اطلاعات رمز دوم و کد ccv2 کارت خود را از طریق پیامک به هیچ شماره ای اعم از آشنا و غیر آشنا ارسال نکنند و تحت هیچ شرایطی به پیامک های ارسال شده اطمینان نکرده و به حساب های بانکی اعلام شده در پیامک های مرتبط با موضوع وجه پرداخت نکنند.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان همدان در پایان تصریح کرد: پیامک های مشکوک را از گوشی خود پاک کنید. همچنین در صورت دریافت چنین پیامکهایی از صحت پیامک ارسال شده، از طریق مراجعه به سایت رسمی آن موسسه یا مراجع صلاحیت دار یا تماس تلفنی با سایر شماره های تلفن رسمی اطمینان حاصل کنید. هموطنان عزیز می توانند تمام موارد مشکوک و کلاهبردارانه را از طریق شماره تلفن 02182674 و یا سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir جهت پیگیری گزارش کنند.

دیدگاه شما

سایت رهبر معظم انقلاب
مرکزآموزش علمی کاربردی الوان ثابت