تازه ترین مطالب

تاریخ : 17. تير 1393 - 13:43   |   کد مطلب: 14377
مدیر شرکت آب منطقه ای همدان گفت: 99 حلقه چاه غیر مجاز در استان همدان مسدود شدند.

به گزارش کورنگ، مرتضی عزالدین در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از ابتدای سال تا کنون 99 حلقه چاه غیر مجاز در استان همدان مسدود شده و با پر شدن این چاه ها میزان 11 میلیون متر مکعب در مصرف آب صرفه جویی شده است.

وی با بیان اینکه از این چاه ها 26 حلقه چاه مربوط به شهرستان رزن است، بیان داشت: میزان چاه های مسدود شده در کبودرآهنگ 15 حلقه، همدان 16 حلقه بوده و در تویسرکان نیز 25 حلقه چاه مسدود شده است.

مدیر شرکت آب منطقه ای همدان در ادامه ابراز داشت: استفاده از منابع آبی در دشت ها ممنوع است و از 13 دشت موجود در استان همدان استفاده آبی از تمام دشت ها ممنوع است.

عزالدین با اشاره به اینکه استفاده آبی از دشت های کبودرآهنگ ممنوع بحرانی است، اظهار داشت: شرکت آب منطقه ای همدان برنامه های مختلف را در راستای جلوگیری از حفر چاه غیر مجاز دارد و یکی از آن برنامه ها گشت های بازرسی است.

وی با اشاره به اینکه تعداد 17 اکیپ بازرسی و گشت به طور شبانه روزی دشت های همدان را بازرسی می کنند، بیان داشت: این تعداد اکیپ در راستای بازرسی دشت ها و جلوگیری از حفر چاه های غیر مجاز به طور شبانه روز دشت ها را کنترل می کنند

مدیر شرکت آب منطقه ای همدان ابراز داشت: متاسفانه برداشت بیش از اندازه آب از دشت های استان همدان موجب ایجاد فروچاله ها و شل شدن زمین شده است.

عزالدین در پایان سخنانش تاکید داشت: برای جلوگیری از مصرف بی رویه آب در بخش کشاورزی و بحران کم آبی که استان همدان با آن روبرو است کشت دوم نیز در استان ممنوع است.

دیدگاه شما

سایت رهبر معظم انقلاب
مرکزآموزش علمی کاربردی الوان ثابت