تازه ترین مطالب

تاریخ : 16. شهريور 1393 - 6:32   |   کد مطلب: 15527
رئیس مرکز بهداشت کبودراهنگ گفت: از اولویتهای مرکز بهداشت شهرستان پیگیری مشکلات، مجهز کردن مراکز بهداشتی و درمانی و خانه های بهداشت کبودراهنگ می باشد.

به گزارش کورنگ، آرش محمدی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در کبودراهنگ اظهار کرد: از اولویتهای مرکز بهداشت کبودراهنگ پیگیری مشکلات، مجهز کردن مراکز و خانه های بهداشت کبودراهنگ می باشد.

وی ابراز کرد: مرکز بهداشت کبودراهنگ دارای 90 خانه بهداشت و 16 مرکز بهداشتی درمانی روستایی و شهری می باشد که از این 16 مرکز، 14 مرکز بهداشتی درمانی دارای پزشک بوده و فعال است.

محمدی با بیان اینکه دو مرکزبهداشتی و درمانی در شهرستان به علت نبود پزشک نیمه فعال است عنوان کرد: در زمینه ساخت و تعمیر خانه های بهداشت و مراکز، درمانگاه کوریجان و باباخنجر و دو خانه بهداشت داسقلعه و اورقین که با همکاری و همیاری دولتی و مردمی در حال ساخت است.

وی با بیان اینکه زمین درمانگاه روستای ازوندره جهت ساخت درمانگاه کلنگ زنی شده است ابراز کرد: 3مورد از خانه های بهداشت شهرستان دیوار کشی و 60 درصد خانه بهداشت ها، ترمیم و رنگ آمیزی شده اند.

رئیس مرکز بهداشت کبودراهنگ در زمینه های عمرانی به محوطه سازی مرکز بهداشت کبودراهنگ اشاره کرد و گفت: فعالیت های مرکز در زمینه بهداشت محیط چشمگیر بوده است از جمله فعالیتهای مرکز می توان به بازدید از اماکن و مغازه ها، جمع آوری 35 دستگاه قلیان در علیصدر، 19 مورد معرفی به دادگاه جهت تخلفات بهداشتی،2 مورد پلمپ مغازه، تائید صلاحیت بهداشتی و صدور مجوز 124 سوئیت اسکان موقت مسافران در علیصدر اشاره کرد.

محمدی با بیان اینکه یک تن و860 کیلوگرم مواد غذایی فاسد در علیصدر کشف و جمع آوری شد، گفت: در سطح شهرستان مواد غذایی فاسد 8 تن و 275 کیلوگرم جمع آوری ومعدوم گردید.

وی به بهبود کیفی آب اشاره کرد گفت: با همکاری شرکت آبفا روستایی توانستیم بهبود کیفی آب را به 6/97 درصد ارتقاء بدهیم.

محمدی ویزیت، مشاوره و خدمات بهداشتی درمانی جهت بیماران (اچ ای وی) که در مرکز بهداشت کبودراهنگ به صورت رایگان انجام میگیرد را از جمله خدمات ارزنده عنوان کرد و گفت: غربالگری فشار خون و دیابت در کل شهرستان در 6 ماه گذشته برای تمام افراد 30 سال به بالا نیز به صورت رایگان انجام شد.

رئیس مرکز بهداشت از جمله پیگیری های مرکز در جهت خدمات رسانی، به جلوگیری از شیوع تب مالت در روستاهای آقداش و سرخاب اشاره کرد و گفت: با تلاش مسئولین امیدمان بر این است که تعداد مرگ و میر نوزادان و مادران باردار را در سطح شهرستان به حداقل برسانیم.

دیدگاه شما

سایت رهبر معظم انقلاب
مرکزآموزش علمی کاربردی الوان ثابت