تازه ترین مطالب

تاریخ : 11. مرداد 1394 - 5:20   |   کد مطلب: 19350
رئیس شورای شهر همدان با اشاره به امکان واگذاری تیم الوند همدان به استان دیگر، گفت: فروش تیم الوند باید با تصمیم شهرداری باشد.

به گزارش کورنگ به نقل از فارس، علی‌اکبر نظری ظهر امروز در جلسه صحن شورای شهر با اشاره به انجام رأی‌گیری الکترونیکی در شورای شهر برخی استان‌ها مانند تهران و اصفهان اظهار کرد: معتقدم صرف هزینه برای ایجاد این سامانه در همدان به صرفه نیست.

وی با بیان اینکه ایجاد این سامانه 30 میلیون تومان هزینه لازم دارد، گفت: از آنجا که سالی یک بار رأی‌گیری مخفی در شورای شهر صورت می‌گیرد نیازی به ایجاد این سامانه در همدان وجود ندارد.

رئیس شورای شهر همدان در ادامه با اشاره به اینکه منطقه اسلام‌شهر از امکانات ورزشی و تفریحی کافی برخوردار نیست، ادامه داد: در همین راستا شهرداری در نظر دارد یک قطعه زمین را جنب مدرسه آئینه‌روشن به مساحت 2 میلیون و 574 متر مربع با تغییر کاربری در اختیار باشگاه فرهنگی ورزشی قرار دهد تا نسبت به ایجاد امکانات تفریحی ورزشی اقدام شود.

وی گفت: بر اساس سرانه ورزشی و با توجه به جمعیت محل می‌توان نیاز این منطقه را به ایجاد مکان ورزشی برای جوانان حل کرد.

در این جلسه موافقت شد این زمین توسط سپاه در عرض هشت ماه تغییر کاربری و بهره‌برداری شود.

در ادامه جلسه نظری با اشاره به اینکه ساخت مجموعه ورزشی در منطقه منوچهری با مشکل مواجه است، یادآور شد: این مجموعه ورزشی با مساحت یک‌هزار و 50 متر مربع در حریم رودخانه قرار دارد و نمی‌توان به ساخت آن پرداخت.

وی با اشاره به سفر برخی از اعضای شورای شهر به کشور اتریش عنوان کرد: مخالف این هستم که سفر این افراد طولانی شده است.

رئیس شورای شهر همدان با اشاره به درخواست مبلغ 3 میلیون تومان برای خرید تشک ورزشی در کانون فرهنگی مسجد قمر بنی‌هاشم، گفت: کمک به منظور خرید تشک برای مکانی که حکم مسجد را دارد از لحاظ شرعی خلاف بوده و اگر این مبلغ به عنوان کمک به مسجد باشد مورد موافقت است.

وی با بیان اینکه متأسفانه برخی از مساجد همدان تبدیل به سوپرمارکت و رستوران شده‌اند خواستار رعایت حکم شرعی در مکان‌های مقدس شد.

نظری با اشاره به لزوم ساماندهی دکه‌های مطبوعاتی سطح شهر از موافقت اعضای شورای شهر به تشکیل کمسیون خدمات شهری به این منظور خبر داد و افزود: این کمیسیون متشکل از رئیس کمیسیون خدمات شهری، رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی، معاونت فرهنگی اجتماعی، معاونت خدمات شهری، رئیس اتحادیه محصولات فرهنگی و ... خواهد بود.

وی با اشاره به لزوم کمک به تغذیه و حمل و نقل دانشجویان در اردوهای جهادی، بیان کرد: مجموعه‌ای از دانشجویان در طرح هجرت به روستای کبودراهنگ سفر می‌کنند که تا سقف 2 میلیون تومان به آنها کمک می‌شود.

رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر همدان در ادامه جلسه در خصوص کمک 2 میلیون تومانی به دانشجویان طرح هجرت، مشکل آن را نداشتن نامه شهرداری و نیز عدم طرح این موضوع در کمیسیون بودجه دانست و به همین دلیل با این موضوع موافقت نکرد.

رئیس شورای شهر نیز در انتقاد به این موضوع، افزود: پس از این به بعد بنده نه در مسائل سیاسی و نه در شورا دخالت نخواهم کرد!

وی با بیان اینکه مسائل سیاسی را به دیگر دوستان محول خواهم کرد در انتقاد به سخن رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر که می‌گفت ما خدمتگزار مردم هستیم، گفت: اگر خدمتگزار بودیم با یک دید به مسائل نگاه می‌کردیم.

نظری با اشاره به پیگیری اداره ورزش و جوانان استان در خصوص معرفی همدان به عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام گفت: شهرهایی نظیر اصفهان خواستار آن هستند و باید از شورای شهر، شهردار و مسئولان شهری موافقت به ایجاد آن صورت گیرد.

وی بیان کرد: باید برخی از شاخص‌ها در این خصوص مشخص شود که امیدواریم همدان به عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام معرفی شود.

نظری در پایان با اشاره به امکان واگذاری تیم الوند همدان به استان دیگر، در این خصوص اظهار کرد: فروش تیم الوند باید با تصمیم شهرداری باشد و در جلسه آتی به این موضوع خواهیم پرداخت.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

سایت رهبر معظم انقلاب
مرکزآموزش علمی کاربردی الوان ثابت