تازه ترین مطالب

تاریخ : 5. آذر 1394 - 18:53   |   کد مطلب: 20743
کتابخانه عمومی هگمتانه پاسارگاد روستای نورآباد کبودارهنگ افتتاح شد.
افتتاح کتابخانه عمومی هگمتانه پاسارگاد روستای نورآباد کبودارهنگ

به گزارش کورنگ به نقل از فارس از همدان صبح امروز کتابخانه عمومی هگمتانه پاسارگاد روستای نورآباد در شهرستان کبودراهنگ با حضور مسئولان بانک پاسارگاد استان همدان افتتاح شد.

مشاور مدیرعامل بانک پاسارگاد در این مراسم با بیان اینکه خوشحالیم که به تعهد خود عمل کرده‎ایم، اظهار کرد: کتابخانه خوب و مجهزی در این مکان ساخته شده که امیدواریم منشأ خیر برکت و باشد.

خسرو رفیعی با اشاره به اهمیت ارتقای علم و آگاهی در سطح جامعه، گفت: ساخت این کتابخانه در مدت زمان کوتاه چند ماهه بسیار حائز اهمیت است و باید بتوانیم در آینده نیز اقدامات موثری در این زمینه انجام دهیم.

وی با بیان اینکه نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس، بانک پاسارگاد را موظف به ساخت کتابخانه کرد، افزود: امیدواریم بقیه نمایندگان مجلس نیز بتوانند به نهادهای اقتصادی تلنگری بزنند تا برای ملت ایران اقدامات خوبی صورت گیرد.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس نیز با بیان اینکه 6 پروژه در کمتر از پنج ماه به نتیجه رسید، اظهار کرد: توجه به کتاب و کتابخوانی باعث افزایش بصیرت و آگاهی مردم می‌شود چرا که اساس فرهنگ بر کتاب و کتابخوانی استوار است.

محمدعلی پورمختار با بیان اینکه این مکان مرکزی برای روستاهای اطراف خواهد بود تا بتوانند از کتاب استفاده کنند، گفت: امیدواریم در آینده نزدیک شاهد افتتاح کتابخانه در همه روستاها باشیم.

وی با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی قول اهدای 2 میلیون تومان کتاب به هر کتابخانه داده است، خاطرنشان کرد: باید برای ارتقای فرهنگ مطالعه تلاش بسیار کرد.

مدیرکل کتابخانه‎های عمومی استان همدان نیز با بیان اینکه اداره کل کتابخانه‎ها تصمیم گرفت بهترین تجهیزات را در اختیار قرار دهد و امروز می‌بینیم این کتابخانه با کیفیت بالایی ساخته شده است، اظهار کرد: امیدواریم بنیادهای فکری محکمی را ایجاد کنیم و شاهد افزایش سواد اطلاعاتی جامعه باشیم.

عاطفه زارعی با اشاره به اینکه این کتابخانه در 10 رده موضوعی تجهیز شده است، افزود: 25 میلیون تومان برای تجهیزات و 15 میلیون تومان صرف منابع این کتابخانه شده است.

وی از افتتاح سایت اینترنتی این کتابخانه خبر داد و گفت: به این کتابخانه 2 هزار و 500 جلد کتاب اهدا شده که امکان افزایش تعداد کتاب‌های آن در سال جاری وجود دارد.

 این کتابخانه در 120 متر مربع زیربنا با اعتبار تجهیز و ساخت 250 میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/ب

دیدگاه شما

سایت رهبر معظم انقلاب
مرکزآموزش علمی کاربردی الوان ثابت