تازه ترین مطالب

تاریخ : 16. دى 1394 - 11:25   |   کد مطلب: 21074
رئیس اوقاف شهرستان کبودراهنگ
11 روستای موقوفه در شهرستان کبودراهنگ
رئیس اوقاف شهرستان کبودراهنگ از خدمات ویژه اوقاف به 11 روستای موقوفه در سطح شهرستان خبر داد.
11 روستای موقوفه  در شهرستان کبودراهنگ

حجت الاسلام ابوذرعباسی در گفت و گو با کورنگ ، اظهار کرد: وقف میراثی ماندگار است که ریشه در فرهنگ دینی و قرآنی مردم این شهرستان دارد که در طی سالهای متوالی شاهد وقف های بسیاری از سوی مردم مذهبی این شهرستان بوده ایم.

وی با اشاره به خدمات ارزنده اوقاف شهرستان کبودراهنگ که همه  براساس نیات واقف بوده است گفت: درآمدهای حاصل از  11 روستای اوقافی شهرستان کبودراهنگ با یک برنامه ریزی دقیق و منسجم در خود روستاها هزینه می گردد.

رئیس اوقاف شهرستان کبودراهنگ اعزام اکیپ پزشکی به روستاهای موقوفه شهرستان را جزء برنامه های شاخص در هفته وقف دانست و خاطر نشان کرد: کمک به مستمندان، ایتام فقیر در غالب بسته های حمایتی کمکهای دارویی و درمانی به بیماران بی بضاعت شهرستان، تعمیر قنات روستای احمدآباد، کمک به مساجد شهرستان کبودراهنگ و تجهیز مدارس شهر کبودراهنگ می باشد.

وی با اشاره به 18 امامزاده موجود در سطح شهرستان افزود: با اجرای نیت واقف از محل اعتبارات استانی، درآمد خود امامزاده و تعامل مطلوب مردم توانسته ایم در راستای احداث سنگ کاری، کاشی کاری، دیوار کشی و سفیدکاری است.

عباسی با اشاره به اینکه وقف بصورت اشکال مختلف در همه تاریخ کشور ما بوده افزود: این سنت حسنه وقف که جایگاه والایی در جامعه اسلامی ما دارد که بصورت مستمرو دقیق در همه حوزه های کشور صورت می گیرد.

وی با اشاره به شعار همه واقف باشیم افزود: وقف سنتی است که سرچشمه در آخرت دارد لذا بسیاری از مسلمانان و مومنین این سنت را با وقف های متعددی که در همه حوزه ها دارند زنده و پایدار نگه داشته اند چرا که اجر دنیوی و اخروی دارد.

انتهای پیام/ج

دیدگاه شما

سایت رهبر معظم انقلاب
مرکزآموزش علمی کاربردی الوان ثابت