تازه ترین مطالب

تاریخ : 24. دى 1394 - 21:32   |   کد مطلب: 21232
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان همدان نیز گفت: به علت امتناع برخی از شهرداریها در پرداخت حق السهم امور کتابخانه ها هشت ماه حقوق نیروهای انجمن کتابخانه ها پرداخت نشده است.
هشت ماه حقوق فعالان در انجمن کتابخانه های همدان پرداخت نشده است

به گزارش کورنگ به نقل از ایرنا ، عاطفه زارعی روز پنجشنبه در نشست فصلی شهر داران همدان بیان کرد: بی توجهی شهرداریها به پرداخت نیم تا 1.5 درصد سهم کتابخانه ها موجب شده امور کتابخانه ها برای انجام امورات جاری با مشکل مواجه شود.
وی اضافه کرد: این مشکل تا حدی است که برای، پرداخت حقوق کارکنان، نظافت کتابخانه و حتی پرداخت حق آژانس تردد هم اعتباری نداریم بگونه ای که باید از جیب شخصی برای برخی امورات هزینه بکنم.
وی بیان کرد: در هفته کتاب و کتابخوانی با وجود محدودیت های مالی اقدامات خوبی از سوی این نهاد صورت گرفت ولی همچنان درگیر پرداخت بدهی های به وجود آمده از اجرای این برنامه ها هستیم.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان همدان بیان کرد: شهرداری های این شهرستان موظف به پرداخت نیم درصدی سهم کتابخانه ها هستند و باید در این زمینه اقدام کنند.
زارعی با ذکر اینکه نهاد کتابخانه ها یک مجموعه فرهنگی غیردولتی است گفت: مکمل اصلی یک شهر خوب و زیبا شهروند خوب و باسواد است.
وی از مسئولان خواست سهم نیم درصدی سال آینده امور کتابخانه های استان را مشخص کرده و این سهم هر ماهه پرداخت شود.
وی گفت: طبق قانون در صورت پرداخت نکردن سهم کتابخانه از سوی شهرداری ها، هزینه آن از سر جمع اعتبارات شهرداریها در مرکز کسر شده و از سوی خزانه دولت در حساب کتابخانه ها واریز می شود.
وی با تاکید بر اینکه موافق این رویه نیستم اظهار کرد: این روند موجب شده نهاد کتابخانه های همدان در شاخص های کشوری لحاظ نشود همچنین هزینه کرد اعتباری که خزانه به حساب کتابخانه واریز می کند چارچوب قانونی سخت و دشواری دارد.
وی با ذکر اینکه نهاد کتابخانه همانند مساجد از پرداخت عوارض معاف هستند افزود: برخی شهرداران به این مولفه توجه نکرده و علاوه بر پرداخت نکردن سهم نیم درصدی این نهاد، عوارض کتابخانه را از نیم درصد سهم کتابخانه کسر کرده و حتی کتابخانه را بدهکار شهرداری هم می کنند.
وی تاکید کرد: خدمات امور کتابخانه ها در راستای فعالیتهای فرهنگی است بنابراین انتظار می رود شهرداران نسبت به فعالیتها و اهداف این مجموعه توجه بیشتری داشته و آن را حمایت کنند.
103 باب کتابخانه در استان همدان وجود دارد که 70 هزار و 239 نفر در این کتابخانه ها عضو هستند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

سایت رهبر معظم انقلاب
مرکزآموزش علمی کاربردی الوان ثابت