تازه ترین مطالب

تاریخ : 7. آذر 1396 - 21:45   |   کد مطلب: 26271
دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان کبودراهنگ با حضور امام جمعه،فرماندار،رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی،فرمانده سپاه ، بخشداران بخش های مرکزی و شیرین سو،مدیران و فعالان فرهنگی و اعضای ثابت این جلسه در محل دفتر امام جمعه کبودراهنگ برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کورنگ ، عصر دیروز دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان کبودراهنگ با حضور امام جمعه،فرماندار،رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی،فرمانده سپاه ، بخشداران بخش های مرکزی و شیرین سو،مدیران و فعالان فرهنگی و اعضای ثابت جلسه در محل دفتر امام جمعه کبودراهنگ برگزار شد.

در ابتدای این جلسه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کبودراهنگ ضمن عرض خیرمقدم و تبریک به مناسبت عید آغاز  ولایت و امامت امام زمان (عج) به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در خصوص  مصوبات جلسه قبل پرداخت و اظهارداشت: با وجود اینکه ما قربانی هجوم فرهنگی دشمنان هستیم اما خوشبختانه آمایش فرهنگی ما توانسته است نقش موفقی در  جوامع اسلامی از خود نشان دهد و همین الگودهی فرهنگ "بسیج "در بین کشورهای اسلامی برگرفته از فرهنگ ناب استکبارستیزی ماست.

حجت الاسلام باقری رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان کبودراهنگ با توجه به اهمیت  صیانت از بنیاد خانواده گفت:همه دستگاه ها و نهاد های شهرستان باید با هماهنگی های اساسی  درجهت حفظ صیانت خانواده های  این شهرستان تلاش نمایند.

وی با اشاره به موضوع جلسه افزود:خودکشی و طلاق دو موضوع بسیار مهم در تمام جوامع امروزی است که  در شهرستان کبودراهنگ نیز باید این دو موضوع مهم و جهت مبارزه با این دو معضل اجتماعی اقدامات لازم صورت گیرد.

حجت الاسلام باقری با انتقاد از کمرنگ شدن رسوم قدیمی و ورود معتمدین و بزرگان در این مسائل تاکید کرد: صیانت از خانواده فقط به طلاق منتهی نمی شود و  متاسفانه رسوم قدیمی در بین ما کمرنگ تر شده لذا معتمدین محلی می توانند نقش مهمی در جلوگیری از طلاق های زوجین را ایفا کنند.

 امام جمعه شهرستان کبودراهنگ  در خصوص دلایل اصلی خودکشی در جامعه اضافه داشت :ابتدا باید ماهیت خود زنی و خود کشی در جامعه کشف و سپس در راستای مقابله با این معضل اجتماعی قدم برداریم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان کبودراهنگ  به طور کلی خودکشی ها از لحاظ روانی  به دو دسته تقسیم کرد و عنوان کرد:خودکشی در افراد به دو دسته تقسیم می شود ، نخست خودکشی هایی که  تنبیهی، ترساننده اطرافیان و تهدید کننده است و دوم خودکشی هایی که  برای جبران شکست های عاطفی  و مالی صورت می گیرد.

وی با اشاره به دلیل اصلی خود کشی در جوامع امروزی بیان کرد: به نظر من دوری از ارزش های دینی،معیار های معنوی و ضعیف شدن توکل به خدا کمرنگ شدن روابط عاطفی، فاصله گرفتن اعضای خانواده و فامیل از یکدیگر،تغییر سبک زندگی تحت تاثیر شبکه های ماهواره ای و  ترویج خشونت در بین افراد در بحث فضای مجازی از علل مهم خودکشی ها در بین افراد است.

وی در پایان با اشاره به عوامل مهم ترویج خودکشی در جامعه خاطر نشان کرد:انتشار افسار گسیخته خبر های خودکشی در فضای مجازی از عوامل مهم و جبران ناپذیر ترویج فرهنگ خودکشی در جامعه است.

انتهای پیام/رستمی

دیدگاه شما

سایت رهبر معظم انقلاب
مرکزآموزش علمی کاربردی الوان ثابت