تازه ترین مطالب

تاریخ : 3. تير 1403 - 8:50   |   کد مطلب: 37311
کارآفرین و طراح و برشکار لباس گفت:دوره برشکاری و خیاطی لباس و ساخت الگو جزء مهارت هایی است که علاوه بر درآمدزایی بازار، کسب و کار بسیار خوبی هم فراهم ساخته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کورنگ ،با توجه به اینکه شغل اکثراهالی روستای ویان در شهرستان کبودراهنگ خیاطی است و صنعت خیاطی در سال های گذشته در این روستا بسیار فراگیر و عمومی شده است بسیار از کسانی که در سال های گذشته از این روستا مهاجرت کرده بودند به روستا برگشته و مهاجرت معکوس در حال رخ دادن است.

به این روستا رفتیم و با یکی از کسانی که در صنعت برش کاری و طراحی لباس فعالیت می کند گفتگویی انجام دادیم.

احمد امین فر کارآفرین ساکن در روستای ویان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کورنگ  و با اشاره به ترویج صنعت خیاطی در این روستا گفت: با توجه به برگزاری دوره آموزش برشکاری و طراحی لباس در روستا در این دوره مذکور شرکت کردم و توانستم در این دوره موفقیت های خود در بخش پوشاک را ارتقاء دهم.

وی در خصوص دوره برشکاری و طراحی پوشاک افزود: دوره برشکاری و خیاطی لباس و ساخت الگو جزء مهارت هایی است که علاوه بر درآمدزایی بازار کسب و کار بسیار خوبی هم فراهم ساخته است.

امین‌فر اضافه کرد: افراد برای شرکت در این دوره حتما باید از حرفه خیاطی سررشته ای داشته باشند چرا که در این دوره ها گواهینامه و کد بین المللی اعطا می شود.

این فعال حوزه صنعت پوشاک افزود: هزینه های دوره طراحی پوشاک بر اساس تعرفه های سازمان فنی حرفه ای کشور است و کارآموزان می توانند با کمترین هزیته این صنعت تخصصی را فرا بگیرند.

احمد امین فر راز موفقیت خود و ایجاد کسب وکار در حوزه برشکاری و طراحی بلاس را مدیون برگزاری دوره در سطح روستا دانست و گفت: باغ وجود اینکه  تحصیلات بنده در یک رشته غیر مرتبط بود ولی با حضور در دوره طراحی و برش پوشاک در کتابخانه روستا توانستم با آموزش این رشته و تخصص به کسب و کار خودم رونق زیادی بدهم.

وی با توجه به نیازر ثبت روستای ویان به عنوان خوشه صنعتی در سطح شهرستان کبودراهنگ گفت: خوشه صنعتی مجموعه ای از بنگاه های تولیدی و خدماتی در یک رشته صنعتی است که با تکیه بر سرمایبه های قوام یافته در مناطق مختلف در کنار نهادهای پشتیبان و از طریق روابط متراکم میان بنگاهی شکل می‌گیرد.

امین‌فر اضافه کرد:شناسایی گرایش های کسب و کار در سطح کشور که قاتبلیت توسعه از زطریق الگوی توسعه خوشه ای را دار هستند را نیز خوشه صنعتی گویند.

وی در انتها خاطر نشان کرد: ثبت خوشه صنعتی می تواند اعتبار زیادی در بین مشتریان و شرکای تجاری در پی داشته باشد.

انتهای خبر/ وحید رستمی 

دیدگاه شما

سایت رهبر معظم انقلاب
مرکزآموزش علمی کاربردی الوان ثابت