تازه ترین مطالب

تاریخ : 27. شهريور 1403 - 13:11   |   کد مطلب: 37610
رئیس اداره‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کبودراهنگ گفت: این شهرستان با وسعت زیر کشت تقریبی ۱۵۲ هزار هکتار محصولات کشاورزی ظرفیت مناسبی برای توسعه گردشگری کشاورزی را دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کورنگ ،مهدی غلامی  گفت: در کبودراهنگ سالانه نزدیک به یک میلیون گردشگر از تمام جاذبه های شهرستان بازدید می‌کنند که توسعه گردشگری کشاورزی باعث افزایش ماندگاری مسافر و افزایش اقامت در شبانه روز خواهد شد.

رئیس اداره‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کبودراهنگ ادامه داد: نزدیک به ۱۵ درصد مسافران ورودی شهرستان یک شب اقامت را در شهرستان دارند که با توسعه گردشگری کشاورزی امکان افزایش اقامت تا ۲۰ درصد وجود دارد.

غلامی افزود: گردشگری کشاورزی شامل تمام فعالیت‌های مرتبط با کشاورزی نظیر زراعت، باغبانی، دام و طیور، زنبورداری ، گلخانه و... فعالیت‌های پس از برداشت، آداب و رسوم محلی و نظایر آن می‌شود که در آن یک بازدیدکننده در مزرعه با دیگر محیط‌های کشاورزی با اهداف آموزشی وتفریحی با هدف تجربه کردن  فعالیت کشاورزی، تفریحی و آموزشی انجام می‌شود.

او در پایان گفت: کشاورزانی که علاقه‌مند به فعالیت در حوزه گردشگری کشاورزی هستند می‌توانند با ثبت نام در درگاه ملی مجوزها نسبت به دریافت مجوز اقدام کنند.

انتهای 

دیدگاه شما

سایت رهبر معظم انقلاب
مرکزآموزش علمی کاربردی الوان ثابت