تازه ترین مطالب

تاریخ : 10. مهر 1403 - 10:37   |   کد مطلب: 37663
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کبودراهنگ:
اصلاح الگوی کشت راهکار حیاتی برای بخش کشاورزی
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کبودراهنگ گفت: کارگاه آموزشی اصلاح الگوی کشت با انواع بذرهای بوجاری و اصلاح شده در راستای ارتقاع سطح توانمندی کشاورزان کبودراهنگ برگزار شد.

علی سرخوش در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی کورنگ با شاره به کشت متناوب محصولات زراعی و افزایش بهره وری زمین های دیم اظهار کرد: کشاورزان باید جهت حاصلخیزی خاک و افزایش بهره وری محصولات کشاورزی اصول تناوب زراعی در کاشت محصولات را رعایت نمایند و همچنین برای مقابله با این مشکلات از کاشت متوالی زمین اجتناب نمایند.

وی با شاره به راهکارهای اصلاح الگوی کشت افزود: اصلاح الگوی کشت به معنی کاهش وسعت کشت نیست و بسیاری از کشاورزان با این باور غلط از مزایاس این راهبرد ویژه غافل مانده اند اصلاح الگوی کشت یعنی جایگزین کردن گیاهان کم آب بر به جای گیاهان پر آب برو . توسعه گلخانه ها و سامانه های نوین آبیاری که باید با آموزش و فرهنگ سازی در بین کشاورزان نهادینه شود.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان کبودراهنگ گفت: با توجه به اینکه در سال جاری بیش از 130هزار هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت پاییزه خواهد رفت باید برنامه ریزی های دقیق جهت کشت محصولات با دستگاه های کارنده مناسب با توجه به اصلاح الگوی کشت در دستور کار قرار گیرد.

وی در انتها تحقق اصلاح الگوی کشت در جامعه را در گرو عزم جدی مسئولین و کشاورزان دانست و خاطرنشان کرد: اطلاع رسانی در راستای استفاده بهینه از مصرف آب به منظور اصلاح الگوی مصرف و استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد و برگزاری کارگاه های آموزشی از مهم ترین اقدامات در این مسئله است که باید در دستور کار قرار گیرد.

 

انتهای خبر/وحید رستمی 

 

دیدگاه شما

سایت رهبر معظم انقلاب
مرکزآموزش علمی کاربردی الوان ثابت