تازه ترین مطالب

تاریخ : 11. مهر 1403 - 10:44   |   کد مطلب: 37677
رئیس دامپزشکی شهرستان کبودراهنگ خبر داد:
کشف بیش از 80 قلم داروی دامپزشکی تاریخ گذشته در کبودراهنگ
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان کبودراهنگ از کشف بیش از 80 قلم انواع داروهای تاریخ مصرف گذشته از برخی داروخانه های این شهرستان خبر داد.

آرش آرایش در گفتگو با  پایگاه خبری تحلیلی کورنگ با اشاره به بازرسی های مستمر از داروخانه های دامپزشکی شهرستان کبودراهنگ گفت: در راستای رصد و پایش دارو، واکسن و مواد بیولوژیک، در بازرسی های مستمر و سرزده کارشناسان واحد تشخیص و درمان این اداره ، از بعضی از داروخانه های دامپزشکی سطح شهرستان بیش از ۸۰ قلم داروی دامپزشکی تاریخ منقضی، قاچاق و غیر مجاز کشف و ضبط شده است. 

وی با اشاره به اینکه مصرف داروهای مناسب یکی از ضروری ترین ارکان صیانت از سرمایه های دامی وداشتن دام سالم و عاری از بیماری است افزود : ضروری است دامداران ضمن خرید دارو و سموم دامپزشکی از مراکز معتبر و دارای تاییدیه دامپزشکی به تاریخ تولید، انقضا و قیمت مصرف کننده دارو دقت و از مصرف داروهای تاریخ گذشته برای درمان دام خودداری کنند زیرا مصرف داروهای تاریخ گذشته و قاچاق باعث پاسخ ندادن درمان و گاهی منجر به بروز عوارض جانبی و تلفات در حیوانات می شود. این در حالی است که متأسفانه برخی افراد سودجو اقدام به خرید و فروش این داروها می نمایند.

رئیس دامپزشکی شهرستان کبودراهنگ در انتها با درخواست از دامداران خاطر نشان کرد: دامداران عیز شهرستان کبودراهنگ در صورت مشاهده هرگونه تخلف و موارد مشکوک با شماره 35227550 تماس حاصل نمایند.

انتهای خبر/وحید رستمی 

دیدگاه شما

سایت رهبر معظم انقلاب
مرکزآموزش علمی کاربردی الوان ثابت