تازه ترین مطالب

تاریخ : 16. مهر 1403 - 11:52   |   کد مطلب: 37691
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان کبودراهنگ گفت: با توجه به برخی بیماری‌های مشترک بین انسان و دام واکسیناسیون در دام می تواند باعث کنترل بیماری و کاهش آن در جمعیت‌های انسانی گردد.

آرش آرایش در گفتگو با  پایگاه خبری تحلیلی کورنگ ضمن اشاره به کاهش تعداد مبتلایان تب مالت انسانی در سطح شهرستان کبودراهنگ، به اهمیت واکسیناسیون به منظور کاهش آمار مبتلایان انسانی و نیز کاهش خسارات اقتصادی ناشی از این بیماری در دام پرداخت و گفت: با توجه به اینکه برخی بیماری‌های  مشترک بین انسان وجود و انسان از طریق تماس با ترشحات حیوانات آلوده و مصرف لبنیات غیر پاستوریزه مبتلا می گردد واکسیناسیون در دام می تواند باعث کنترل بیماری و کاهش آن در جمعیت انسانی گردد.

وی ادامه داد: اداره دامپزشکی کبودراهنگ نیز در جهت نیل به این هدف، در سالجاری با همکاری بخش خصوصی شهرستان و توسط اکیپ های مایه کوبی اقدام به مایه کوبی کلیه دام های سبک و سنگین در سطح دامداری های شهرستان نموده است که انجام این عملیات توام با آموزش چهره به چهره بهره برداران و توزیع پمفلت های آموزشی این بیماری در جهت افزایش آگاهی بهره برداران این بخش بوده است.

آرایش با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای صیانت از سرمایه های دامی و پیشگیری از بروز بیماری های دامی و به منظور ارزیابی پیشرفت طرح های مایه کوبی  عنوان کرد: دکتر آرایش رئيس اداره دامپزشکی کبودراهنگ با حضور در روستاهای بخش گل تپه به طور سرزده ، عملکرد اکیپ های واکسیناسیون بخش دولتی و خصوصی را مورد ارزیابی قرار دادند.

 وی در انتها خاطر نشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون کلیه دام های روستایی علیه بیماریهای تب‌ برفکی،  تب مالت ، طاعون نشخوارکنندگان کوچک و آبله واکسینه شده اند.

انتهای خبر/وحید رستمی 

 

دیدگاه شما

سایت رهبر معظم انقلاب
مرکزآموزش علمی کاربردی الوان ثابت