
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کورنگ ،فتحالله توسلی در جلسه علنی نوبت صبح امروز (دوشنبه ۱۹ آذر ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی، اظهار کرد: متأسفانه اخیراً ابلاغیهای مبنی بر قطعی ۱۰ ساعته برق برخی از واحدهای صنعتی ابلاغ شده است.
وی تاکید کرد: تبعات اقتصادی این کار سال آینده مشخص خواهد شد. از مجلس و دلسوزان میخواهم که یک فکری برای این موضوع بکنند، چرا که اگر الان کارخانهها ۱۰ ساعت برق نداشته باشند، فاجعه است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کورنگ ،مأموران انتظامی شهرستان کبودراهنگ در حین بازرسی کنترل خودرو های عبوری در محور اصلی به یک دستگاه خودرو وانت پیکان مشکوک و آن را متوقف کردند که در بازرسی دقیقتر از این خودرو، لاشه 3 رأس گراز به وزن تقریبی 550 کیلوگرم، همراه 2 قبضه سلاح شکاری و تعدادی فشنگ شکاری و چاقو را کشف کردند.
گفتنی است در این خصوص 2 نفر دستگیرشدند که برای صدور احکام لازم تحویل مراجع قضائی شدند.
پليس با افرادي که اقدام به شکار غير قانوني و صدمه زدن به محيط زيست مي کنند با جديت برخورد خواهد کرد و شهروندان می توانند به منظور حفاظت از محيط زيست در صورت اطلاع از اين گونه موارد، بلافاصله مراتب را از طريق تلفن 110 به پليس اطلاع دهند.
انتهای خبر/

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کورنگ ، در این مراسم، محمد یعقوبی، ورزشکار باسابقه و شناختهشده این رشته، به عنوان رئیس جدید هیئت کبدی شهرستان کبودراهنگ منصوب شد.
پیش از این امین شیخی زاده ریاست هیئت کبدی شهرستان کبودراهنگ را به عهده داشت.
مسعود پورصالحی، رئیس هیئت کبدی استان همدان در این مراسم اظهار داشت: هیئتهای کبدی در استان همدان همواره نقش مهمی در توسعه این ورزش ایفا کردهاند و شهرستان کبودراهنگ به عنوان ستون کبدی استان شناخته میشود.
وی افزود:این شهرستان از ظرفیتهای بالایی برخوردار است و با حمایت و همکاری مناسب، میتوانیم به رشد و پیشرفت بیشتری در این منطقه دست یابیم. محمد یعقوبی با تجربیات و سوابق درخشان خود میتواند تحولاتی مثبت را در این هیئت رقم بزند.”
محمد یعقوبی، رئیس تازه منصوب شده هیئت کبدی شهرستان کبودراهنگ نیز افزود: انتخاب من به عنوان رئیس هیئت کبدی این شهرستان مسئولیت بزرگی است. تمام تلاش خود را خواهم کرد تا این رشته در شهرستان کبودراهنگ به جایگاه مطلوبتری برسد و حمایتهای لازم از جوانان و ورزشکاران این رشته به عمل آید.
این مراسم با حضور جمعی از علاقهمندان به ورزش کبدی در شهرستان کبودراهنگ برگزار شد و همه حاضرین به حمایت از برنامههای جدید هیئت کبدی شهرستان تاکید کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کورنگ ،سید حسین حسینی مدیر راهداری و حمل و نقل جاده شهرستان کبودراهنگ در جلسه شورای هماهنگی ترافیک این شهرستان گفت: در حال آماده سازی ماشین آلات سنگین برای فصل زمستان هستیم و ماسه و نمک به اندازه ۷هزار تن ذخیره سازی شده است و برای فصل زمستان نیاز به کمک و همکاری دهیاران در برخی روستاها را داریم
در این شورا به آمادگی همه ادارات زیربط برای فصل زمستان و خط کشی محورها و خیابانهای داخل شهرها تاکید شد
فرمانده پلیس راه شهرستان کبودراهنگ هم گفت: در هشت ماه نخست امسال نسبت به ماه سال قبل ۵۰ درصد تصادفات فوتی کاهش داشتیم همچنین۲۲ درصد در تصادفات جرحی کاهش داشتیم
سروان جعفر خدابنده لو افزود: شهرستان کبودراهنگ کمترین تخلفات رانندگی را در سطح استان را دارد.
وی به تکمیل نشدن و ایمن سازی نشدن قطعه ۶ کیلومتری قباق تپه تا شیرین سو انتقاد کرد و گفت: بیشترین تصادفات فوتی را در این قطعه داریم .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کورنگ ،علی صفی نیا فلاح در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان افزود: شهرداری و شورای اسلامی شهر در راستای ارائه خدمات به شهروندان و زیباسازی شهر در پیاده رو ۳ خیابان اصلی شهر حدود ۱۲هزار مترمربع با اعتباری بیش از ۱۲میلیارد تومان نصب کفپوش اجرا سده و این طرح در دو خیابان دیگر با مساعد بودن شرایط جوی ادامه خواهد داشت.
وی با بیان اینکه طرح اجرای احداث کانال جمع آوری آبهای سطح شهر است در ۲ مرحله که مرحله اول بطول ۵۰۰ متر در خیابان شهید بهشتی با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان اجرا شده و مرحله دوم این طرح بطول ۶۰۰ متر با اعتباری بیش از ۱۳ میلیارد تومان در حال اجراست اظهار داشت: تکمیل این طرح نیازمند اعتبارات بیشتر است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کورنگ ،مسلم غلامی دوشنبه ۱۲ آذر در نخستین یادواره بانوی مبارز و انقلابی شهیده مرضیه حدیدچی (دباغ)و بانوان شهیده بخش شیرین سو، اظهار کرد: بانوی مبارز و انقلابی شهیده مرضیه حدیدچی (دباغ)از جمله زنان بزرگ ایران است که در راه حفظ آرمانهای انقلاب و دفاع از ولایت ثابت قدم و پرصلابت ایستاد.
وی خواهر دباغ و بانوان شهیده را الگوی تمامعیار زنان مسلمان دانست و افزود: معرفی صحیح الگوها به تغییر زندگی افراد فریبخورده برای حرکت در مسیر درست کمک میکند.
غلامی ادامه داد: با توجه به هجمه دشمن برای تغییر سبک زندگی زنان و دختران، آشنایی با الگوهای عینی و در دسترس از جمله خواهر دباغ و سایر بانوان شهیده که با حفظ دیانت و حجاب در سطوح بالای مدیریتی انقلاب نقشآفرین بودند، کمککننده خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه شهدا و رزمندگان اسلام با حمایت و پشتیبانی همسران و مادران در برابر دشمنان مقاومت و ایستادگی کردند، گفت: از مهمترین جلوههای حضور بانوان ایرانی در دفاع مقدس را نقش پشتیبانی و خدماتی آنان و فراهمآوردن تدارکات لازم برای رزمندگان در جبهههای جنگ میدانیم.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی فرمانداری کبودراهنگ، غلامی خاطرنشان کرد: امروز ️زنان ودختران ایرانی رشد بسیار شکفت انگیزی در حوزههای مختلف علمی داشتهاند و در همین رابطه ۳۳ درصد هیئت های علمی دانشگاهها و ۳۴ درصد پزشکان از جامعه زنان هستند.
انتهای پیام

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کورنگ ،فتحالله توسلی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به ایده بنگاهسازی بانکها اظهار کرد: اگر هدف از بنگاهسازی بانکها، حمایت از تولید و اشتغالزایی باشد، این اقدام میتواند بسیار مؤثر باشد. اما اگر این طرح صرفاً تغییری ظاهری در روند بنگاهداری بانکها باشد، مشکلات موجود را تشدید خواهد کرد.
وی با بیان تفاوتهای بنگاهداری و بنگاهسازی توضیح داد: بنگاهداری بانکها تاکنون به گسترش داراییهای غیرمولد و کاهش کارایی اقتصادی منجر شده است. در حالی که بنگاهسازی به معنای سرمایهگذاری مستقیم در پروژههای تولیدی و اقتصادی است. بانکها باید بهجای تمرکز بر افزایش داراییهای ثابت خود، منابع خود را در چرخه تولید وارد کنند تا اقتصاد کشور از این منابع بهرهمند شود.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: مشکل اصلی بنگاهداری بانکها این است که منابع بانکی در داراییهای غیرمولد مانند املاک و مستغلات قفل شده است و این داراییها نقشی در رشد تولید و اشتغال ندارند. اگر قرار است ایده بنگاهسازی اجرا شود، باید با هدف حمایت از تولید و توسعه اقتصادی و نه صرفاً افزایش داراییهای بانکی اجرایی شود تا شاهد اثرات مفید آن در تغییرات در سیستم بانکی باشیم.
وی همچنین بر ضرورت نظارت دقیق بر عملکرد بانکها تأکید کرد و گفت: برای اجرای صحیح این طرح، باید نظارت دقیق و شفافی بر عملکرد بانکها صورت گیرد. منابع مالی بانکها باید به پروژههای اقتصادی و تولیدی تخصیص یابد و از انحراف این منابع جلوگیری شود. اگر نظارت مناسبی وجود نداشته باشد، بنگاهسازی نیز به سرنوشتی مشابه بنگاهداری دچار خواهد شد.
نماینده بهار و کبودرآهنگ در مجلس در پایان اظهار کرد: «ایده بنگاهسازی اگر بهدرستی اجرا شود، میتواند تأثیرات مثبتی بر اقتصاد کشور داشته باشد. اما اجرای این طرح نیازمند برنامهریزی دقیق و همکاری بین دولت، مجلس و بانک مرکزی است تا از منابع بانکی به بهترین شکل ممکن استفاده شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کورنگ ،،یادواره شهدای امدادگر شهرستان کبودراهنگ و شهید شاخص بخش شیرین سو در هفته بسیج با حضور مسئولین شهرستان و جمعی از امدادگران هلال احمر برگزار شد.
در این مراسم یادبود که به همت جمعیت هلالاحمر کبودرآهنگ و باحضور حجت الاسلام عالمی امام جمعه شیرین سو، مسلم غلامی فرماندار کبودراهنگ،سرهنگ میرزایی از سپاه ناحیه،خسروی رئیس بنیادشهید وامورایثارگران، پرسنل سپاه ناحیه وبنیاد شهید وجمعی از مدیران ادارات راه وحمل نقل شرکت گاز بخشداری شیرین سو شهرداری شیرین سو انجام گرفت،یاد و خاطره این شهدای والامقام گرامی داشته شد و توسط مسئولین از خانواده شهدا تجلیل به عمل آمد.
انتهای پیام/

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کورنگ ،، شهرستان کبودراهنگ یکی از دشتهای بحرانی از نظر وضعیت آب است، از این رو کاهش سطح کشت محصولات پرآب بر و افزایش محصولات کم آب بر و ساخت گلخانهها در اولویت بوده و در همین زمینه سطح گلخانهها به ۴۳ هکتار و سطح کشت زعفران به ۴۰ هکتار افزایش یافته است
یکی از گلخانه داران کبودراهنگی توانسته برای نخستین بار گیاه دارویی زنجبیل را در گلخانه خود کشت و پرورش دهد.
رئیس جهاد کشاورزی استان همدان گفت: سطح گلخانههای قابل بهرهبرداری در استان حدود ۲۷۳ هکتار است که این میزان در شهرستان کبودراهنگ ۴۳ هکتار است که این شهرستان رتبه دوم استان را به خود اختصاص داده است.
رضا بهراملو افزود: در هر هکتار از گلخانه برای ۱۱ نفر شغل ایجاد میشود که در گلخانههای استان بیش از ۳هزار نفر مشغول کار هستند.
او تأکید کرد: در طرح اصلاح الگوی کشت گیاه زعفران جایگزین مناسبی برای محصولات پرآب بر است که سالانه تنها ۴ مرحله آب نیاز دارد و در مواقعی آب نیاز دارد که دیگر محصولات کشاورزی نیازی به آب ندارند.
بهراملو تصریح کرد: سطح کشت طلای سرخ در استان همدان بیش از ۳۸۱ هکتار است که شهرستان کبودراهنگ پس از شهرستان ملایر با ۴۰ هکتار سطح کشت زعفران رتبه دوم را در استان دارد.
او افزود: جهاد کشاورزی از کشاورزان در کشت گیاه زعفران با اعطای هر هکتار ۲۰ میلیون تومان برای تأمین پیاز زعفران حمایتهای لازم را انجام می دهد.
میزان تولید محصول در گلخانههای شهرستان حدود ۲۰ هزار تن است که با بهره برداری از گلخانههای در حال ساخت این رقم به بیش از ۳۵هزار تن خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کورنگ ،موزه فسیل های فیل دریایی داخل شهرداری شهر شیرین سو قرار داشته که با مرکز شهرستان کبودراهنگ 40 کیلومتر فاصله دارد. فسیل فیل دریایی این منطقه در جریان بهره برداری از معدن سنگ مرمر در کوه یاستی داغ، در جوار شهر شیرین سو شهرستان کبودرآهنگ، در دویست متری شهر و پشت تالاب شیرین سو یافت شد. فسیل فیل آبی ده سال پیش به صورت بریده شده پیدا شد و طبق مطالعات کارشناسان و متخصصان مشخص شد که فسیل ها متعلق به پانزده تا بیست میلیون سال گذشته و متعلق به دوره میوسین پیشین هست. فسیل یافت شده دو قطعه شامل قسمت ستون فقرات، مهره ها و نخاع فیل است.
نکته حائز اهمیت این است که فسیل پیدا شده متعلق به گونه مهره داران و گونه ای بسیار نادر در دنیاست. بنا به اظهارنظر یکی از استادان برجسته فرانسه، گونه مشابه این فسیل قبلا فقط در مراغه کشف شده بود. ارتفاع یکی از قطعات فسیل به 165 سانتیمتر می رسد و قطر آن 120 سانتیمتر است. تحقیقات بر روی دو فسیل یافت شده پس از هشت سال از زمان پیدا شدن آنها آغاز شد و دو سال به طول انجامید. این دو فسیل فیل آبی تنها آثار کشف شده از این منطقه نیست، چرا که منطقه شیرین سو بسیار غنی بوده و سنگواره های زیادی در این منطقه وجود دارند.
یکی از فسیل ها دارای شانزده مهره ستون فقرات و بیست دنده و دیگری بیست عدد مهره ستون فقرات و دوازده عدد دنده قابل شمارش است. مطالعات مقدماتی این فسیل ها از سال 92 آغاز شد، بعد از دو سال مطالعه دیرینه شناسان مشخص گشت که این دو فسیل متعلق به گاو دریایی نبود بلکه به یک فیل دریایی تعلق دارد. بخشی از قسمت های این فسیل ها از جمله قسمت سر بر اثر برش و انفجار از بین رفت ولی قسمت ستون فقرات و قسمت هایی از بدن آن کاملا سالم است.