به گزارش کورنگ به نقل ازخبرگزاری شبستان ، امروزه تلویزیون نقش بیبدیلی در حوزه سرگرمی و اطلاعرسانی ایفا میکند اما از ابتدای راهیافتن تلویزیون به منازل شاید هیچگاه تا این اندازه تلویزیون مبادرت به پخش آگهیهای بازرگانی از شبکههای مختلف را در کنداکتور برنامههای خود نداشته است، هرچند در این بین نیز شرکتها و سازمانهای تولیدی و خدماتی سعی میکنند تا با خریداری دقایق بیشتری از آگهیهای صدا و سیما که در واقع وقت و سرمایه ملی است، سهم بازار خود را بالا ببرند.
اختصاص زمانهای زیاد پخش آگهی بازرگانی در تلویزیون به حدی است که انتقاد بسیاری از مخاطبان را برانگیخته است و صدا و سیما نیز همیشه یک پاسخ را در آستین دارد که آنهم کمبود بودجه است، آری کمبود بودجه باعث میشود تا ما قبل، در هنگام و بعد از پخش برنامه مورد نظر با پخش پیامهای بازرگانی به مدت طولانی مواجه شویم.
اما منظور از این نوشتار فقط انتقاد از زمان زیاد پخش آگهیهای بازرگانی نیست بلکه در آن کنار عدم نظارت بر محتوا و حتی رویکرد آگهیهای پخششده از صدا و سیما نیز از نکاتی است که مسئولان محترم این حوزه باید به دقت و جدیت آن را دنبال کنند.
بیشک زیارت بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) که بزرگترین و برترین زیارتگاه شیعیان جهان است و آرزوی تکتک مسلمانان ایران و سایر نقاط جهان این است که برای یک زیارت معنوی راهی شهرالرضا شوند.
زیارت و گرفتن انگیزه و انرژی از حضور در فضایی ملکوتی برای ادامه زندگی اصلیترین هدف مسلمانان است که باعث می شود آنها با عشق و ارادت به شاه خراسان راهی خراسان رضوی شوند.
در حال حاضر تبلیغات مربوط به یکی از پروژههای ساخت و ساز در چند کیلومتری مشهد مقدس چنان در ساعات مختلف شبکههای صدا و سیما پخش میشود که گویی هدف آن، بیشتر از تبلیغ این پروژه است به گونهای که احساس میکنی هدف از ساخت این مجتمع جذب بخشی از زایران مشهدالرضا به عنوان برند رقیب است.
آری هرچند سازنده و طراح این پروژه عظیم تجاری توسط یکی از کارآفرینان بزرگ کشور است که باید از این حیث به ایشان تبریک گفت اما چه ایشان و چه صدا و سیما نباید فقط به دلیل توانایی در پرداخت پول دست به چنین تبلیغات گستردهای بزنند، هرچند این کارآفرین محترم و تیم ایشان طبق آنچه گفتهاند در بازاریابی بسیار موفق عمل کردهاند اما آیا برقراری پیوند عاطفی میان ساخت این پروژه عظیم و بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) در تبلیغاتی گسترده در رسانهها تا این حد درست است؟
در نهایت آیا صدا و سیما به تحلیل این تبلیغات سنگین و عواقب احتمالی آن از جمله عدم استقبال از این پروژه زده است، هرچند که میدانیم این وظیفه ذاتی صدا و سیما نیست ولی در اصل 17 دستورالعمل ضوابط تولید آگهی در صدا و سیما تأکید شده است که آگهیهای تولیدشده نباید بیش از اندازه پرسروصدا و هیاهو باشند که در این مورد بخصوص میتوان گفت این اصل نادیده گرفته شده است.
دیدگاه شما