تازه ترین مطالب

تاریخ : 26. شهريور 1403 - 6:58   |   کد مطلب: 37595
در آستانه بازگشایی مدارس:
کمبود 120 معلم در آموزش و پرورش کبودراهنگ
رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان کبودراهنگ گفت :علیرغم کمبود ۱۲۰ معلم در آموزش و پرورش این شهرستان، ۲۸۰ نفر از معلمان شاغل در کبودراهنگ متقاضی انتقالی به مرکز استان هستند که طبیعتا امکان موافقت با انتقال آنان وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کورنگ، به دنبال مصاحبه و  سخنان رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان کبودراهنگ در فضای مجازی و رسانه‌‌های استان همدان نگرانی‌هایی در اذهان عمومی ایجاد شد و با توجه به تماس های مکرر والدین دانش آموزان و مردم شهرستان با این رسانه در گزارشی اختصاصی به جزئیات دقیق این موضوع خواهیم پرداخت.

ابتدا به سراغ رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان کبودراهنگ رفتیم و مسئله را از ایشان جویا شدیم.

سید صالح اسدی در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص کمبود نیروی انسانی در سطح مدارس کبودراهنگ گفت: برای جبران کمبود معلم در سطح مدارس کبودراهنگ اقدام به جذب تعدادی از دانشجویان ترم آخر، اضافه کار نیروهای شاغلین و بازنشستگان و تجمیع کلاس های درس و استفاده از مدیر و معاون کردیم که متاسفانه این اقدامات نیاز شهرستان را برآورده نکرده و همچنان نیازمند جذب ۱۲۰ نفر معلم در این شهرستان هستیم.

وی در ادامه اضافه کرد: این درحالی است که علی‌رغم این وضعیت ۲۸۰ نفر از معلمان شاغل در این شهرستان هم متقاضی انتقالی به مرکز استان هستند.

وی با درخواست از مسئولین افزود: انتظار داریم مسئولین محترم در استخدام طرح ماده ۲۸ و دانشگاه فرهنگیان سهمیه بیشتری برای شهرستان کبودراهنگ در نظر بگیرند تا هم کمبود نیروی انسانی برطرف شده و هم امکان انتقال تعدادی از متقاضیان انتقالی به مرکز استان با توجه به امتیازات لازم فراهم شود.

اسدی در ادامه عنوان کرد: در برخی از مدارس شهرستان به دلیل کمبود کلاس و ازدحام و شلوغی کلاس ها تعداد دانش آموزان به ۴۲ نفر رسیده است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان کبودراهنگ بیان کرد: برای رفع مشکل شلوغی کلاس‌های درس به شدت نیازمند راه اندازی ۴ مدرسه در مقطع ابتدایی و ۲ مدرسه در مقطع متوسطه اول هستیم.

به دنبال انتشار مصاحبه رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان کبودراهنگ در فضای رسانه ‌ای استان و شهرستان با نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی تماس گرفته و مسئله کمبود معلم در آموزش و پرورش را از ایشان جویا شدیم.

دکتر فتح الله توسلی با انتقاد از عملکرد مدیران قبلی آموزش و پرورش استان همدان گفت: متاسفانه در سال‌های گذشته به انواع مختلف در حق آموزش و پرورش شهرستان کبودراهنگ اجحاف شده، چه به لحاظ نیروی انسانی، کادر اداری و آموزشی و چه از لحاظ زیرساختی و امکانات و طی سه سال گذشته اقدامات و پیگیری‌های زیادی برای جبران عقب ماندگی‌ها انجام شده اما کافی نبوده و همچنان ما پیگیر هستیم ضمن جذب و تامین نیروهای مورد نیاز منطقه با احداث مدارس جدید از طریق دولت یا سایر نهادها و مسئولیت‌های اجتماعی و خیرین فضای فرهنگی و آموزشی مورد نیاز افزایش یابد و امکانات لازم تامین شود و همان‌طور که اطلاع دارید درحال حاضر "فولاد راد" درحال ساخت دو مدرسه است و "نیروگاه شهید مفتح" هم تعهداتی دارد که درحال پیگیری هستم.

وی با اشاره به وضعیت مدارس شهرستان کبودراهنگ افزود: بسیاری از مدارس ما در حال تخریب هستند و کد تخریب دارند در حالی که به شدت کمبود مدارس داریم و متاسفانه برخی از مدارس ما واقعا قابلیت حضور دانش آموز را ندارند.

نماینده بهار وکبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی گفت: طی سه سال گذشته بیش از ۱۰ میلیارد تومان فقط تجهیزات تامین کردیم و همچنان کمبود داریم و با پیگیری انجام شده بعد از سال‌ها ۱۳ میلیارد تومان برای تکمیل استخر دانش آموزی کبودراهنگ تامین اعتبار شده است.

 در ادامه پیگیری‌ها و مطالبه‌گری‌های این رسانه با مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان تماس گرفته و در این خصوص سوال کردیم که شیدایی درپاسخ به خبرنگار ما گفت:تلاش می کنیم مسئله کمبود معلم در سطح شهرستان کبودراهنگ تا آغاز سال تحصیلی جدید را برطرف نماییم.

حمید شیرازیانی مدیر کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان همدان نیز در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کورنگ با اشاره به کمبود میز و نیمکت در سطح مدارس کبودراهنگ گفت: تجهیزات مورد نیاز مدارس خریداری شده است و طی مراسمی نمادین همزمان با سراسر کشور از فردا صبح به مدارس ارسال خواهد شد.

وی با اشاره به کمبود تعداد کلاس و نیاز شهرستان کبودراهنگ به راه اندازی مدارس جدید افزود: با توجه به تامین اعتبار مدرسه ۴ کلاسه اورقین و مدرسه ۳ کلاسه آق تپه و مدرسه سمیه کبودراهنگ عملیات اجرایی مدرسه سمیه از یک هفته قبل شروع و ظرف یکی دو روز آینده عملیات اجرایی مدارس روستای اورقین و آق تپه نیز آغاز خواهد شد.

وی در انتها خاطرنشان کرد: الباقی اعتبارات پروژه مدارس کبودراهنگ از محل اعتبارات ملی خیری در سال مالی ۱۴۰۳ تامین خواهد شد.

امیدواریم با پیگیری های نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی و پیگیری های مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان کبودراهنگ موضوع کمبود معلم در مدارس تا آغاز سال تحصیلی جدید مرتفع گردد تا دانش آموزان بدون دغدغه در کلاس درس حضور پیدا کنند.

انتهای خبر/وحید رستمی

دیدگاه شما

سایت رهبر معظم انقلاب
مرکزآموزش علمی کاربردی الوان ثابت