تازه ترین مطالب

تاریخ : 8. بهمن 1392 - 3:05   |   کد مطلب: 10625
رعایت احترام به قانون امری غیرقابل انکار است که انجام آن برای حفظ جان آدمی ضرورت دارد البته برای فرهنگسازي فرهنگ ترافیک و... بعضي از لوازم و امكانات اوليه هم بايد تأمين شود.

هر چند اجراي قانون ربطي به بود و نبود مأموران راهنمایی و رانندگی ندارد اما بودنشان كمك مي‌كند كه اجراي قانون فرهنگسازي شود و فرهنگ احترام به قانون به وجود آيد و یا به قول قدیمی‌ها باید چوبی بالای سرمان باشد تا با جان خودمان و دیگران بازی نکنیم. ما در هر صورت نباید نیروهای راهنمایی و رانندگی را در نقطه مقابل خود احساس کنیم و حتی به عنوان یک همیار بدون حضور آنها هم محافظ جان خود باشیم.

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي استان همدان با توجه به اينكه در شهرهای کوچکی چون برزول، شيرين‌سو، قهاوند، گل‌تپه، گيان، سردرود و... نیروهای راهنمايي و رانندگي و یا واحدی برای این امر ديده نشده است، مي‌گويد: راه‌اندازي واحدهاي راهنمايي و رانندگي در هر شهر و هر مكاني نيازمند آن است كه سازمان آن واحد ديده شده باشد مثلاً در شهر قهاوند از طرف ابلاغيه نيروهاي انتظامي بايد يك چارت سازماني تعریف شده باشد كه در غير اين صورت واحد راهنمايي و رانندگي پيش‌بيني نخواهد شد.

حسين طلايي ادامه مي‌دهد: متأسفانه در شهرهاي كوچك به علت پيگيري نكردن مسئولان شهرها چارت‌هاي سازماني تعريف نشده است البته در برخی شهرها امكان راه‌اندازي این واحد نيز به علت پايين بودن جمعيت و ميزان تردد خودروها به عنوان یک نياز وجود ندارد.

وي اظهار مي‌دارد: براي رسيدگي به تصادفات و تخلفات در این شهرها نیز در صورتي كه تماس حاصل شود، نزديك‌ترين نيروهاي گشتي و حتي نیروهای پليس‌راه هم اعزام مي‌شوند.

طلايي ورود نيروهاي پليس‌راه براي تخلف و برخورد با متخلفان را مصوبه كشوري مي‌خواند و مي‌گويد: واحدهاي پليس‌راه و راهنمايي و رانندگي در قانون آيين‌نامه در يك واحد ديده مي‌شوند. وي اضافه مي‌كند: آموزش و فرهنگسازي هم با اعزام اكيپ‌هاي راهنمايي و رانندگي به مدارس و همچنين توزيع اقلام فرهنگي صورت مي‌گيرد البته در صورت نياز و دور بودن مسافت، نيروهاي پليس‌راه هم به مدارس شهرها اعزام خواهند شد.

همدان پیام

دیدگاه شما

سایت رهبر معظم انقلاب
مرکزآموزش علمی کاربردی الوان ثابت