تازه ترین مطالب

تاریخ : 19. بهمن 1392 - 20:12   |   کد مطلب: 10941
مدیر سازمان انتقال خون استان همدان با اشاره به اینکه سرمای هوا در روند اهدای خون در استان همدان تاثیر گذار نبوده است، گفت: بهمن ماه اهدای خون در استان همدان 35 درصد افزایش یافته است.

به گزارش کورنگ، افشین محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به اینکه در فصل سرما و زمستان تعداد اهدا کنندگان به طور طبیعی کاهش می یابد اما در بهمن ماه امسال با توجه به برودت و سرمای هوا میزان اهدای خون در استان همدان نسبت به سال گذشته 35 درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه از آغاز بهمن ماه روزانه 150 نفر برای اهدای خون در استان همدان مراجعه کردند، ابراز داشت: در روزهایی که شرایط جوی نامناسب و تردد در معابر شهری سخت است، مردم با مراجعه به پایگاه‌ها، اقدام به اهدای خون کرده‌اند.

مدیر انتقال خون استان همدان با اشاره به اینکه در حال حاضر دو پایگاه ثابت در همدان و ملایر آماده خونگیری از شهروندان هستند، اظهار داشت: علاوه بر این دو پایگاه ثابت، دو روز در ماه پایگاه های سیار به شهرستان های نهاوند و تویسرکان و اسد آباد و یک بار نیز به کبودرآهنگ مراجعه می کنند.

محمدی با بیان اینکه از ابتدای بهمن ماه و آغاز سرمای زمستان،به طور متوسط روزانه ۱۵۰ نفر برای اهدای خود اقدام کرده‌اند، گفت: در بهمن ماه در مقایسه با بهمن ماه سال ۹۱ حدود ۳۵ درصد افزایش اهدای خود داشتیم که نشان از نوعدوستی مردم همدان در این شرایط جوی دارد.

وی با بیان اینکه شایع ترین گروه خونی 0 مثبت بوده و بیشترین میزان خون دهی نیز در این گروه بوده است، افزود: متاسفانه میزان اهدای خون در گروه های خونی منفی محدود است در حالیکه همه گروه های خونی و بیماران به خون نیاز دارند.

مدیر انتقال خون استان همدان در پایان سخنانش عنوان داشت: در یک سال گذشته بیش از 36 هزار واحد خون اهدا شد که امسال نیز در حدود همین میزان برآورد می‌شود.

دیدگاه شما

سایت رهبر معظم انقلاب
مرکزآموزش علمی کاربردی الوان ثابت