تازه ترین مطالب

تاریخ : 23. بهمن 1392 - 3:53   |   کد مطلب: 11035
با توجه به بارندگ ىهاى صورت گرفته و لغزنده بودن جاد هها و مسيرهاى تردد؛ ميزان تصادفات جاده اى نيز افزايش مى يابد.

به گزارش کورنگ، رئيس پليس نيروى انتظامى كبودراهنگ با اشاره به رعايت نكات ايمنى ترددى گفت: براي پيشگيرى از بروز تصادفات و كاهش صدمات، افراد مى توانند با رعايت نكات ايمنى و رانندگى همراه پليس حافظ جان خود و مردم باشند.

سرهنگ قويمى رعايت نكات ايمنى چون بستن زنجير چرخ، به همراه داشتن لوازم گرمايشي، غذا و آذوقه، كاهش سرع تهاى زياد، رعايت فاصله خودروها، صحبت نكردن با سرنشينان و يا تلفن همراه را نخستين گا مهاى رعايت نكات ايمنى براى سفر و ورود به جاد هها بخصوص در فصل برف و سرما برشمرد.

وي احترام به قوانين را مقدمه ايمنى خواند و اضافه كرد: اگر افراد به قوانين به عنوان حقوق شهروندى توجه داشته باشند و با رعايت آن حق شهروندى خود را ادا كنند از بروز بسيارى از تصادفات ناشى از رعايت نكردن قانون قوانين جلوگيرى خواهد شد.

قويمى با اشاره به كاهش 37 درصدى ميزان تصادفات نسبت به سال گذشته گفت: آگاهى كودكان و نوجوانان و آموزش آنها از دوران كودكي در مدارس، استفاده از تكنولوژ ىهاى پيشرفته و بروز در آموزش و ساخت خودروها، تبليغ و ترويج فرهنگ رانندگى و احترام و اعتماد به قانون و پليس مى تواند از مهمترين را ههاى پيشگيرى از بروز تصادفات باشد.

وي گفت: 90 درصد تصادفات به عملكرد خود انسان و 10 درصد به عوامل محيطى چون لغزندگى، مشكلات جاد هها، ساختار خودروها و... بستگى دارد، همچنين نيروى انتظامى در كنار مردم، رسان هها، ارگا نهاى آموزشى و فرهنگى و ترويج قوانين مى تواند به موفقيت برسد؛ چراكه بدون همكارى و هماهنگى نهادى و مردمى براى رعايت قانون اتفاق خاصى نمي افتد و موفقيتى حاصل نخواهد شد.

منبع همدان پیام

دیدگاه شما

سایت رهبر معظم انقلاب
مرکزآموزش علمی کاربردی الوان ثابت