تازه ترین مطالب

تاریخ : 3. اسفند 1392 - 6:54   |   کد مطلب: 11256
مراسم اختتامیه دومین جشنواره فیلم فجر استان قم جمعه شب (۲ اسفند) در قم با استقبال گسترده هنرمندان برگزار شد.

به گزارش کورنگ به نقل از شبستان، شهر قم این روزها شاهد بزرگترین رخداد فرهنگی سینمایی است به گونه‌ای که سینما وتوس این روزها و شب‌ها مملو از جمعیت برای تماشای فیلم‌های فجر بودند.

استقبال از این فیلم‌ها به قدری زیاد بود که طبق آمار اعلام شده مشارکت مردم در این دوره نسبت به سال گذشته 60 درصد افزایش داشته و بیش از 15 هزار نفر از فیلم‌ها بازدید کرده‌اند.

در طول 10 روز برگزاری جشنواره 20 فیلم اکران شد که در نوع خود بی سابقه بوده و فیلم‌های چ، شیار 143، خط ویژه، معراجی‌ها و... از جمله آنها بوده است.

جمعه شب تالار شهید آوینی قم شاهد برگزاری اختتامیه این جشنواره مهم در قم بود که در این مراسم علاوه بر مسئولان استانی و کشوری جمع زیادی از هنرمندان شرکت داشتند.

ابراهیم حاتمی‌کیا، نرگس آبیار، مریلا زارعی، گلاره عباسی، هومن سیدی، بابک حمیدیان، رامین احمدی، سعید راد و.... از جمله هنرمندان و بازیگرانی بودند که در این اختتامیه شرکت کرده بودند.

مراسم اختتامیه جشنواره به دور از مراسم‌های کلیشه‌ای بود و اجرای خوب رسالت بوذری مجری توانمند کشورمان، حال و هوای دیگری به اختتامیه داده بود.

نکته قابل تامل در این مراسم حضور همسر شهید وصالی بود که یاد و خاطره شهدا را در سالن زنده کرد. شهید وصالی شخصیتی است که ابراهیم حاتمی‌کیا در فیلم چ کار ایفای نقش آن را به بابک حمیدیان داده است و وی نیز با یک کار موفق و اثر گذار توانست جایزه بهترین بازیگر مکمل مردم را در جشنواره از آن خود کند.

همسر شهید وصالی وقتی بر روی سن قرار گرفت گفت: وقتی برای نخستین بار فیلم چ را دیدم در بسیاری از سکانس‌ها شهید وصالی را با گروه شما دیدم، همین جمله همسر شهید وصالی کافی بود تا بابک حمیدیان به روی سن رفته و بر چادر وی بوسه بزند.

حمیدیان گفت: من سر سفره‌ای بزرگ شده‌ام که حرمت نگه‌داشته می‌شود و استوره‌ها ارزش دارد و من از راه بسیار دور به اینجا آمده‌ام که بگویم نشان دامن پاک شما نمی‌گذارد ما غافل بمانیم، شما مطمئن باشید.

وی ادامه داد: آقای حاتمی‌کیا به من نگاه کردید و من نگاه کردن را از شما آموختم و سعید خان راد شما راه رفتید و راه رفتن را از شما یاد گرفتم و خانم زارعی من از جنون شما جلوی دوربین مجنون شدم.

یکی دیگر از حاشیه‌های این اختتامیه زمانی بود که ابراهیم حاتمی‌کیا کارگردان فیلم چ به روز سن آمد و وقتی که تندیس جشنواره را دریافت کرد با یک بسته متبرک به نام فاطمه الزهرا(س) روبرو شد.

مجری برنامه در معرفی این بسته اینگونه عنوان کرد که این بسته متبرک حاوی خاک عملیات کربلای 5 در شلمچه است که یکی از یادگار هشت سال جنگ تحمیلی به شما اهدا کرده است.

حاتمی‌‌کیا که اشک در چشمانش حلقه زده بود فقط به بوسیدن این بسته اکتفا کرد و نتوانست در این مورد سخنی بگوید.

جشنواره فیلم فجر در قم در حالی به پایان رسید که متاسفانه استان قم از نظر زیرساخت‌های فرهنگی از جمله سینما با مشکلات بسیاری رنج می‌برد و از این رو باید مسئولان استان اهتمام ویژه‌ای نسبت به آن داشته باشند.

موضوعی که از دید مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و همچنین استاندار قم هم نادیده نماند و در این اختتامیه به آن اشاره کردند.

از سوی دیگر قم در طول این سالیان نشان داده که فرهنگ دوستان بسیاری دارد و برگزاری چنین جشنواره‌هایی با استقبال گسترده آنها برگزار می‌شود که انتظار است مسئولان فرهنگی استان اهتمام ویژه‌تری به این مسائل داشته باشند.

پایان پیام/

دیدگاه شما

مرکزآموزش علمی کاربردی الوان ثابت
سایت رهبر معظم انقلاب