تازه ترین مطالب

تاریخ : 10. اسفند 1392 - 3:27   |   کد مطلب: 11390
استاندار همدان از سرمايه‌گذاري 240 ميليارد توماني قرارگاه سازندگي قائم(عج) در 7 پروژه بزرگ استان خبر داد.

محمدناصر نيکبخت گفت: در جلسه مشترکي با علي‌محمد آزاد، قائم‌مقام قرارگاه سازندگي قائم، وابسته به نيروهاي مسلح، مذاکراتي براي سرمايه‌گذاري اين قرارگاه در همدان انجام شد و براي سرمايه‌گذاري اين قرارگاه در پروژه‌هايي مانند طرح‌هاي انتقال آب استان، منطقه ويژه اقتصادي ملاير، تقاطع‌هاي غير همسطح، پارکينگ‌هاي طبقاتي و طرح BRT شهر همدان به توافق رسيديم.

استاندار گفت: قرار شد مديران و سرمايه‌گذاران اين قرارگاه در مورد پروژه‌هاي ديگر براي اجرا در استان مذاکراتي را داشته باشند.

نيکبخت خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلات و تنگناهاي مالي استان، جذب منابع مالي از اينگونه مؤسسات و پيمانکاران بزرگ از موارد مهمي است که براي رفع مشکلات پيگيري مي‌شود.

وي ادامه داد: قرارگاه سازندگي قائم از 12 مؤسسه و چند گروه اجرايي تشکيل شده است و در عرصه‌هاي مختلف تخصصي از جمله تجهيزات پيشرفته الکترونيک، دفاعي و نظامي فعاليت مي‌کند و در زمينه‌هاي سازندگي داراي گروه‌هاي اجرايي متعدد است و توان همکاري در مديريت عمران شهري، اجراي پروژه‌هاي تونل و سدسازي، ساخت بزرگراه‌ها و اجراي پروژه‌هاي زيربنايي کشور را دارد.

مشارکت بانک صنعت و معدن در توسعه صنعتي استان

نیکبخت همچنین از مشارکت بانک صنعت و معدن در توسعه صنعتي استان خبر داد. به گزارش روابط عمومي و امور بين‌الملل استانداري همدان، وی گفت: در جلسه مشترکي که با مديرعامل بانک صنعت و معدن کشور داشتیم، توافق شد تا تسهيلات لازم و کامل ارزي و ريالي براي پروژه‌هاي بزرگ صنعتي استان توسط اين بانک پرداخت شود.

وي افزود: در ديدار با علي اشرف افخمي، رئيس هيأت مديره و مديرعامل بانک صنعت و معدن، مشکلات يک واحد بزرگ صنعتي در ملاير مورد بررسي قرار گرفت و تصميماتي براي حل آن گرفته شد.

استاندار اضافه کرد: همچنين مشکلات 2 واحد بزرگ توليدي استان که مشکل سرمايه در گردش داشتند، بررسي شد و با پرداخت 150 ميليارد ريالت سهيلات مشکل آنها حل شد.

نيکبخت تصريح کرد: يک پروژه بزرگ صنعتي در حد پروژه‌هاي کلان توسط استان هم قرار است به بانک صنعت و معدن معرفي شود و اين بانک پرداخت تسهيلات ارزي و ريالي آن را تقبل کند.

وي اظهار داشت: در صدد هستيم تا شرايط سرمايه‌گذاري بانک صنعت و معدن در طرح‌هاي پتروشيمي، فولاد يا صنايع تبديلي و معادن استان با اشتغالزايي بالا را فراهم کنيم، زيرا انتظاري که از اين بانک مي‌رود اين است که نقش خود را در حفظ اشتغال موجود و ايجاد اشتغال جديد ايفا کند.

استاندار گفت: بانک صنعت و معدن کارنامه خوبي دارد و به همين دليل تعامل مثبت بخش صنعت و معدن استان و اين بانک مورد نظر است تا مشکل سرمايه‌گذاري رفع و موانع موجود در مسير صنايع استان از ميان برداشته شود.

منبع: همدان پیام

دیدگاه شما

سایت رهبر معظم انقلاب
مرکزآموزش علمی کاربردی الوان ثابت