تازه ترین مطالب

تاریخ : 5. فروردين 1393 - 20:57   |   کد مطلب: 11934
آیت الله سید محمد مهدی دستغیب متولی سابق آستان حضرت احمد ابن موسی شاهچراغ (ع) و برادر شهید محراب آیت الله سید عبدالحسین دستغیب،شامگاه دوشنبه دعوت حق را لبیک گفت و به رحمت ایزدی پیوست.

آیت الله سید محمد مهدی دستغیب هنگام زیارت قبر حضرت علی (ع) در نجف اشرف،دچار ایست قلبی شد و فوت کرد.

به گزارش کورنگ به نقل از خبرنگار ایرنا: روح پر فتوح عالم ربانی، فقیه عالیقدر و عارف روشن ضمیر حضرت آیت الله حاج سید مهدی دستغیب قدس الله نفسه الزکیه برادر ارجمند شهید محراب آیت الله دستغیب (ره) دار فانی را وداع گفته و به جوار رحمت حق پیوسته است.

برای همه ارادتمندان آن مرد بزرگ، این مصیبتی سنگین و ضایعه ای جبران ناپذیر است ˈثلم فی الاسلام ثلمه لا یسدها شیئˈ آن بزرگوار که از علمای معاصر به شمار میرفتند، معلم بزرگ اخلاق و عرفان و سرچشمه فیوضات معنوی بی پایان نیز بودند.

دل نورانی و مصفای آن پارسای پرهیزگار، آیینه ی روشن و صیقل یافته ی الهام الهی و کلام معطر او راهنمای اندیشه و عمل رهجویان و سالکان بود.

آیت الله سید محمد مهدی دستغیب سال1303 خورشیدی در شیراز متولد شد و با حکم امام راحل از سال 1360 تا هجدهم اسفند 1392 تولیت حضرت شاهچراغ (ع) را به عهده داشت.

محمدمهدی دستغیب علوم دینی را در نجف نزد آیت الله خویی و سید عبدالهادی شیرازی و سپس در قم نزد آیت الله بروجردی و اراکی فراگرفت و در علوم معنوی ازآیت الله سید علی قاضی طباطبایی، انصاری همدانی و حسنعلی نجابت بهره برد.

این عالم ربانی سال ها مشغول تدریس دروس خارج فقه و اصول بود و در مدرسه حکیم درس خارج فقه ایشان سالها دایر بود.

عالم وارسته مرحوم دستغیب به دلیل نزدیکی به شهید دستغیب و وجود روحیهٔ مبارزاتی ایشان علیه رژیم پهلوی و حمایت از امام خمینی(ره) از این مبارزات بی نصیب نماند و همواره به فعالیت های مبارزاتی تا زمان پیروزی انقلاب پرداخت.

علم النفس (نقش انسانی و خودسازی) ، نغمه های عارفان (نقد و تفسیر دعای سحر)، انتشار در سال 1389 ، معراج الخاشعین (شرح و تفسیر فریضه نماز) انتشار در سال 1391 از جمله تالیفات این عالم وارسته است .

براساس اعلام برخی منابع، برنامه تشییع و تدفین این عالم روحانی پس از انتقال پیکر وی از عراق به ایران، در شیراز و احتمالا جمعه هشتم فروردین 93 برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

دیدگاه شما

سایت رهبر معظم انقلاب
مرکزآموزش علمی کاربردی الوان ثابت