تازه ترین مطالب

تاریخ : 6. فروردين 1393 - 5:44   |   کد مطلب: 11938
الاشرق الاوسط به سخنرانی دکتر حسن روحانی اشاره می کند که در سخنرانی خود از کشورهایی مثل عربستان سعودی در حمایت از صدام حسین انتقاد کرده بود.

به گزارش کورنگ، روزنامه عربستانی الشرق الاوسط چاپ لندن از سخنرانی حسن روحانی رئیس جمهور ایران درباره اوضاع منطقه در یادداشتی تحلیلی از نگاه سیاست های سعودی می کند.

این روزنامه که منابع مالی خود را به طور مستقیم از دربار خاندان سعودی تامین می کند در این یادداشت به تحلیل اوضاع منطقه از نگاه ایران و آمریکا می پردازد که به اعتقاد نویسنده آن قرار است با محوریت ایران خاورمیانه جدیدی تشکیل شود.

نویسنده این روزنامه اعتقاد دارد آمریکا ارتباطات جدیدی با دولت ایران برقرار کرده است که در این میان کشورهای عربی که در زمان جنگ ایران و عراق از صدام حسین حمایت کرده بودند قرار است در حالت انزوا قرار داده شوند.

الاشرق الاوسط به سخنرانی دکتر حسن روحانی اشاره می کند که در سخنرانی خود از کشورهایی مثل عربستان سعودی در حمایت از صدام حسین انتقاد کرده بود.

رئیس جمهوری اسلامی ایران چندی پیش در سخنانی به انتقاد شدید از عربستان سعودی و امارات متحده عربی و کمک های زیاد آنها به رژیم صدام در زمان هشت سال جنگ ایران و عراق پرداخته بود.

در حقیقت این روزنامه با نوشتن این یادداشت ادعایی جدید مطرح می کند که رئیس جمهور ایران قصد دارد منطقه را به کشورهای دوست و دشمن تقسیم کند که در یک طرف کشورهای عربی حمایت کننده از صدام قرار دارند و در طرف دیگر کشورهای متحد ایران هستند.

به نوشته روزنامه لندنی این تقسیم بندی عربی اسلامی را با توجه به اوضاع کشورهای حوزه خلیج فارس و اختلاف پیش آمده بین آنها فرصت طلبی ایران است که اسامی کشورهایی مثل ترکیه، عراق و هند نیز قید شده است.

به ادعای این روزنامه آمریکا از این تقسیم بندی اطلاع کامل دارد و حتی با همکاری ایران و آمریکا قرار است این تقسیم بندی انجام شود و در حقیقت طرح جدید آمریکا در خاورمیانه قرار است از سوی ایران اجرا شود!

منبع: شبستان

دیدگاه شما

سایت رهبر معظم انقلاب
مرکزآموزش علمی کاربردی الوان ثابت