تازه ترین مطالب

تاریخ : 3. ارديبهشت 1393 - 19:37   |   کد مطلب: 12709
مسئول واحد سیاسی جامعه اسلامی دانشگاه بوعلی سینا خواستار برخورد با عوامل توهین به علامه مصباح‌یزدی در قالب نشریه «امروز» در دانشگاه بوعلی شد و گفت: برخورد باید قاطع باشد تا دیگر کسی جرأت توهین به علمای اسلام در دانشگاه را نیابد.

به گزارش کورنگ، علیرضا شهبازی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: بعد از روی کار آمدن دولت جدید، نگرانی‌هایی مبنی بر حضور عناصر افراطی‌ در دانشگاه به وجود آمد که قصد دنبال کردن مقاصد سیاسی خود را با استفاده از فضای جدید دارند.

وی افزود: هنوز زمان زیادی از طرح شعارهای حمایتی از فتنه‌گران در مراسم‌هایی چون 16 آذر، در برخی دانشگاه‌ها نمی‌گذرد که نمایشی زننده از حامیان فتنه در مراسم جشن هسته‌ای دانشگاه امیرکبیر و سخنرانی دکتر عارف در دانشگاه فردوسی اجرا شد.

مسئول واحد سیاسی جامعه اسلامی دانشگاه بوعلی سینا افزود: از این نکته نیز نباید غافل شد که باب اهانت و توهین به برخی مراجع عظام و علمای دینی نیز در برخی نشریات سیاسی در دانشگاه‌ها باز شده است.

وی در تشریح این مطلب گفت: اخیراً نشریه «امروز» که چندی پیش یکی از اعضای منتسب به آن (الف.ب دانشجوی رشته علوم اجتماعی ورودی 91)، به گروهک تروریستی کومله پیوست، در اقدامی تأمل‌برانگیز که یادآور هتک حرمت علما در نشریات زنجیره‌ای ایام اصلاحات است، به علامه مصباح یزدی توهین کرد.

شهبازی ادامه داد: گردانندگان نشریه «امروز» در دانشگاه بوعلی، که بعضاً مواضع ساختارشکنانه خود را در قالب این نشریه ظهور و بروز می‌دهند، این بار به علامه مصباح حمله کرده و وی را تئوریسین افراط و خشونت نامیدند.

وی ابراز داشت: نویسنده این یادداشت موهن مدعی شده یاران و همراهان امام (ره) کنار رفته‌اند و کسانی که هیچ وقت ما را درک نکرده‌اند، مفسر انقلاب شده‌اند.

مسئول واحد سیاسی جامعه اسلامی دانشگاه بوعلی ادامه داد: این نویسنده این طور وانمود کرده که دلسوزان انقلاب که بهترین سال‌های عمر خود را صرف مبارزه کرده‌اند و به زندان رفته‌اند، به حاشیه و حصر رانده شده و عده‌ای متحجر و مقدس‌نما صاحب انقلاب شده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین در یادداشت دیگری در این نشریه این طور جلوه می‌دهند که آیت‌الله مصباح یزدی به جمهوری اسلامی نیز اعتقادی ندارد!

شهبازی ابراز داشت: هتاکی به آیت‌الله مصباح‌یزدی و طرح مطالبی این‌چنینی علیه ایشان در نشریه «امروز» در حالی صورت می‌گیرد که در زمان دوم خرداد و حاکمیت عناصر لیبرال، نیز ایشان به دلیل پایداری بر اصول انقلاب و دفاع از حریم ولایت آماج توهین‌های این چنینی از جانب رسانه‌های وابسته بودند، چنان که موج این تخریب‌ها موجی از اعتراض‌ها را در قم نیز برانگیخت.

وی ادامه داد: دفاع جانانه آیت‌الله مصباح از چارچوب نظری انقلاب اسلامی در مقابل موج گسترده شبهات و حملات نظری به حریم انقلاب در دوره حاکمیت اصلاحات، هرچند توهین‌ها و جسارت‌های فراوانی را از سوی جریان مدعی در آن دوران برای ایشان به دنبال داشت اما موجب شد رهبر معظم انقلاب از ایشان به عنوان «مطهری زمان» یاد کرده و از مجاهدت نظری ایشان در عرصه دفاع از حریم نظری گفتمان انقلاب اسلامی تجلیل کنند.

مسئول واحد سیاسی جامعه اسلامی دانشگاه بوعلی سینا ادامه داد: سال‌ها شاگردی و دم‌خور بودن علامه مصباح یزدی با شخصیت بزرگی چون آیت‌الله بهجت، موجب شده بود تا این عالم برجسته در مقابل انبوهی از توهین‌ها و جسارت‌ها، اخلاقی‌ترین برخوردها و واکنش‌ها را داشته باشند.

وی گفت: این نگاه اخلاقی به عالم سیاست در ایام اخیر و ماجرای تشکیل جبهه پایداری نیز ادامه داشت و ایشان در دیدارهای مختلف خود با شورای مرکزی این جبهه، بیشترین و مهم‌ترین توصیه‌ها را به مباحث اخلاقی اختصاص داده و با توصیه به خویشتنداری در برابر تخریب و تهمت تلاش خود را برای ایجاد فضایی اخلاقی برای رقابت نیروهای انقلاب انجام دادند.

شهبازی در پایان خواستار رسیدگی و برخورد قاطع با عوامل توهین به علامه مصباح یزدی شد و گفت: این برخورد باید به گونه‌ای باشد تا دیگر کسی جرأت توهین به علمای اسلام در دانشگاه را نیابد.

انتهای پیام

دیدگاه شما

سایت رهبر معظم انقلاب
مرکزآموزش علمی کاربردی الوان ثابت