تازه ترین مطالب

تاریخ : 15. ارديبهشت 1393 - 8:01   |   کد مطلب: 13051
مدیر فنی و اجرایی اداره‌کل راه و شهرسازی همدان گفت:‌ حوزه علمیه امیرالمؤمنین(ع) پروژه عظیمی با 87 هزار مترمربع زیربناست که تکمیل آن 130 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به گزارش کورنگ، حبیب نادیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به پروژه‌های استانی اظهار کرد: بخشداری تجرک و آجین و کتابخانه تیمورآباد از جمله پروژه‌های استانی بودند که طی سال گذشته افتتاح و به بهره‌برداری رسیده‌اند.

وی با اشاره به پروژه ساختمان فرمانداری فامنین افزود: اسکلت بتنی این پروژه نیز به اتمام رسیده و در صورت تخصیص اعتبار، پیمانکار عملیات تکمیلی آن نیز مشخص می‌شود.

مدیر فنی و اجرایی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان با بیان اینکه تکمیل این پروژه نیازمند 3 میلیارد تومان اعتبار است، افزود: نقشه ساختمان فرمانداری فامنین آماده بوده و با ابلاغ و تخصیص اعتبار اجریی می‌شود.

وی با اشاره به دیگر پروژه‌های استانی تصریح کرد: اسکلت بتنی حوزه علمیه امیرالمؤمنین(ع) با 10 درصد پیشرفت فیزیکی در حال حاضر در دست اجرا است.

نادیان با بیان اینکه محوطه‌سازی حوزه علمیه امیرالمؤمنین(ع) نیز حدود 70 درصد پیشرفت دارد، گفت: نخستین ساختمان این حوزه، ساختمان دانشکده آموزشی با 10 هزار متر مربع اکنون در مرحله اجرای اسکلت است.

وی با بیان اینکه قرارداد اسکلت دانشکده آموزشی این پروژه 4 میلیارد است، یادآور شد:‌ حوزه علمیه امیرالمؤمنین(ع) پروژه عظیمی با حدود 87 هزار متر مربع زیربناست، که تکمیل آن در مجموع 130 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

مدیر فنی و اجرایی اداره کل راه و شهرسازی همدان اظهار کرد: اواخر سال گذشته با تخصیص 1.5 میلیارد تومان اعتبار دانشکده آموزشی این پروژه به پیمانکار واگذار شد.

وی ادامه داد: دو مجتمع اداری در شهرستان رزن در شهرهای قروه و دمق در راستای تجمیع اداراتی مانند ثبت احوال، کمیته امداد، بهزیستی و ... که نمایندگی در این شهرهای کوچک ندارند در مجموع با 700 متر زیربنا از دیگر پروژه‌های در دست اجرا است.

نادیان تصریح کرد: این مجتمع‌ها در سه طبقه در محوطه بخشداری‌ها ساخته می‌شود و با ارائه خدمات، دیگر مردم مجبور به مراجعه به مراکز شهرستان‌ها نیستند.

وی ادامه داد: در حال حاضر مجتمع اداری دمق 90 درصد و مجتمع اداری قروه نیز 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای تکمیل آنها 500 میلیون تومان نیاز است.

مدیر فنی و اجرایی اداره کل راه و شهرسازی همدان تأکید کرد: سه مجتمع اداری دیگر نیز در شهرهای گل‌تپه و شیرین‌سو شهرستان کبودراهنگ و شهر فرسفج تویسرکان به دلیل نبود اعتبار تعطیل و مسکوت باقی مانده‌اند و اسکلت هر یک 25 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی تصریح کرد: این مجتمع‌ها نیز امسال در دست پیگیری است تا از اعتبارات سال 93 اعتباری به آنها تخصیص یافته و فعال شوند.

نادیان اعتبار مورد نیاز هر یک از مجتمع‌های اداری را حداقل 500 میلیون تومان عنوان کرد و افزود: راه‌اندازی این مجتمع‌های اداری برای خدمات‌رسانی به مردم و رفاه حال آنان تأثیرگذار است.

وی با اشاره به ساختمان اداری بهزیستی قهاوند بیان داشت: این ساختمان نیز با 450 متر مربع زیربنا و 25 درصد پیشرفت فیزیکی به دلیل کمبود اعتبار تعطیل است و تکمیل آن 600 میلیون تومان نیاز دارد که در صورت تخصیص اعتبار فعال می‌شود.

مدیر فنی و اجرایی اداره کل راه و شهرسازی همدان گفت:‌ از دیگر پروژه‌ها مصلی بزرگ شهر است که فونداسیون آن تکمیل شده و اکنون نظارت عالیه آن بر عهده اداره است.

وی یادآور شد: در حال حاضر ساخت آن توسط هیئت امنا صورت می‌گیرد و اسکلت فلزی آن نیز بالای 50 درصد پیشرفت دارد.

نادیان با بیان اینکه پروژه جدیدی را تا ابلاغ اعتبارات سال 93 نخواهیم داشت، خاطرنشان کرد: بیشترین تلاش برای فعال کردن پروژه‌های نیمه‌تمام و تکمیل آنها است.

انتهای پیام

 

دیدگاه شما

سایت رهبر معظم انقلاب
مرکزآموزش علمی کاربردی الوان ثابت