تازه ترین مطالب

تاریخ : 16. ارديبهشت 1393 - 18:26   |   کد مطلب: 13083
فردی که برای زایمان طبیعی به بیمارستان مراجعه کرده اگر به تشخیص پزشک مجبور به انجام سزارین شود 90 درصد از هزینه های مربوطه توسط بیمارستان و بیمه پرداخت شده و 10 درصد هزینه از خود بیمار اخذ خواهد شد | اگر سزارین انتخابی بوده و فرد به دلخواه خود این کار را انجام دهد تمام هزینه های مربوطه مانند عمل زیبایی از فرد گرفته می شود.

به گزارش کورنگ به نقل از همدان پرس؛ معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت:همزمان با آغاز زمان اجرای برنامه تحول نظام سلامت، خدمات درمانی زایمان طبیعی در بیمارستان های دولتی همدان رایگان شد.

دکتر حسن جلالوند افزود: از این پس زایمان طبیعی در بیمارستان های دانشگاهی همدان بدون هزینه و تمام خدمات ارائه شده از بدو ورود فرد به بیمارستان رایگان خواهد بود.

وی اظهار داشت: فردی که برای زایمان طبیعی به بیمارستان مراجعه کرده اگر به تشخیص پزشک مجبور به انجام سزارین شود 90 درصد از هزینه های مربوطه توسط بیمارستان و بیمه پرداخت شده و 10 درصد هزینه از خود بیمار اخذ خواهد شد.

وی عنوان کرد: اما اگر سزارین انتخابی بوده و فرد به دلخواه خود این کار را انجام دهد تمام هزینه های مربوطه مانند عمل زیبایی از فرد گرفته می شود.

وی ادامه داد: تمایل زنان به انجام زایمان سزارین در بین زنان ایرانی افزایش یافته اما فعالیت ماماها و آموزش چهره به چهره به مادران سبب می شود نگاه مادران نسبت به زایمان طبیعی تغییر کند و آنرا مناسب تر بدانند.

وی اظهار امیدواری کرد: با رایگان شدن زایمان طبیعی در همه بیمارستان ها و زایشگاه های دولتی شاهد دستیابی به آمار مطلوب زایمان طبیعی به جای سزارین باشیم.

بر اساس آمار منتشر شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم اکنون بطور متوسط 54 درصد زایمان ها در کشور به صورت جراحی سزارین انجام می شود که این رقم بسیار بالاتر از استانداردهای علمی است و موجب افزایش عوارض زایمانی در مادر و کودک شده است.

دیدگاه شما

سایت رهبر معظم انقلاب
مرکزآموزش علمی کاربردی الوان ثابت