تازه ترین مطالب

تاریخ : 15. مهر 1391 - 13:55   |   کد مطلب: 1392
نمایندگان فوتبال همدان در هفته چهارم رقابت های لیگ دسته یک کشور مقابل حریفان خود ناکام ماندند اما به لطف توقف رقیبان مقابل دیگر تیم ها، جایگاه آنها در جدول رده بندی بدون تغییر ماند.

به گزارش کورنگ به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه همدان، هر دو نماینده فوتبال هم در این هفته نتوانستند نوار پیروزی های خود را تداوم ببخشند و در مقابل حریفان خود متوقف شدند.

 

* توقف الوند در بازی خانگی

تیم الوند همدان عصر جمعه گذشته میزبان نفت مسجد سلیمان بود و با وجود میزبانی نتوانست نتیجه ای بهتر از تساوی مقابل صدرنشین گروه الف رقابتها کسب کند.

الوندی ها در حالی به مصاف نفت مسجد سلیمان رفتند که چند بازیکن کلیدی خود از جمله "محمد ابراهیم خسروی" و "حسین کاظمی" را در اختیار نداشتند.

البته تیم الوند در این بازی به ویژه در نیمه دوم عملکردی به مراتب بهتر از حریف جنوبی خود داشت و حتی گل به ثمر رسیده نفتی ها نیز مشکوک به خطا بر روی دروازه بان الوند بود.

این نماینده فوتبال همدان در گروه الف مسابقات لیگ دسته یک کشور در مقابل نفت مسجد سلیمان دارای اشکالات تاکتیکی و فنی بود به خصوص اینکه در ضربات ایستگاهی نتوانست تاثیر مثبتی داشته باشد.

الوندی ها در این مسابقه صاحب هفت ضربه ایستگاهی از پشت محوطه جریمه شدند اما هربار یک بازیکن پشت توپ ایستاد تا نشان دهد هنوز در انتخاب یک "ایستگاه زن" باتجربه و آماده مشکل وجود دارد.

 

* مشکلات الوند در خط حمله و میانی

تاکید بازیکنان این تیم به ارسال توپ های بلند به قصد استفاده "حمید گلزاری امجد" تنها مهاجم الوندی ها در نیمه نخست بازی هم تاکتیکی خنثی بود چرا که مدافعان بلندقامات نفت مسجد سلیمان به خوبی توپ های ارسالی را برگشت دادند.

عدم استفاده از دو مهاجم در این مسابقه نشانگر این بود که "رضا طلایی منش" سرمربی تیم الوند بازی محتاطانه را در دستور کار قرار داده و بیش از گلزنی، جلوگیری دریافت گل برای او مهمتر بود.

نداشتن یک هافبک دونده و جنگنده در میانه میدان در کنار بازیسازی "مهدی رفیعی" دیگر هافبک تیم الوند نیز در این مسابقه آشکار بود و رفیعی به عنوان لیدر باتجربه این تیم به ناچار هر دو کار را انجام می داد.

نکته جالب توجه در تیم الوند اینکه در چهار بازی گذشته در حالی رتبه دوم جدول گروه الف در اختیار این تیم است که آنها فقط دو گل به ثمر رسانده اند و سه گل از مجموع شش گل زده این تیم با رای کمیته انضباطی مبنی بر اعلام نتیجه سه بر صفر بازی با ماشین سازی به سود الوند بوده و تک گل بازی مقابل سنگ آهن بافق یزد نیز با اشتباه مدافع حریف به ثمر رسیده است.

تیم الوند این روزها از نداشتن یک مهاجم تمام کننده با مشکل روبه رو است و قطع به یقین کادر فنی برای تداوم موفقیت های خود در لیگ دسته یک کشور باید اقدام به جذب یک مهاجم تمام عیار کند.

هر چند کمتر کارشناسی روی موفقیت الوند تا رسیدن به لیگ برتر حساب باز کرده چرا که این تیم نخستین سال حضورش در لیگ دسته یک کشور را تجربه می کند و به طور حتم دارای نقاط ضعف در کادر فنی و حتی مدیریت بر تیم نیز هست.

 

* پاس ناکام بزرگ هفته

تیم پاس دیگر نماینده فوتبال همدان در حالی در صدر گروه ب رقابت های لیگ دسته یک فوتبال کشور قرار گرفته که این هفته یک شکست را در کارنامه خود دید.

نخستین شکست پاسی ها در فصل جاری لیگ دسته یک فوتبال کشور عصر جمعه گذشته مقابل نفت مسجد سلیمان رقم خورد اما این تیم به لطف شکست سایر حریفان در صدر جدول باقی ماند.

تیم پاس در دقیقه 89 بازی با ایران جوان بوشهر غافلگیر شد و محمدغلامین بازیکن ایران جوان نخستین باخت شاگردان بگوویچ را ثبت کرد.

خلاء نبود سید"محمد علوی" و "وحید علی آبادی" در خط هافبک تیم پاس به دلیل مصدومیت در این مسابقه کاملا مشخص بود و پاسی ها در تسلط میانه میدان با مشکلاتی مواجه بودند.

البته گفته های سید محمد علوی در پایان بازی مقابل سایپای قائم شهر در هفته گذشته مبنی بر گلایه های بازیکنان از بی پولی باشگاه و اینکه اگر پول نرسد توقع نتایج درخشان از تیم پاس نباید داشت هم شاید بر این شکست تاثیر گذار باشد.

 

* بگوویچ مراقب باشد

نکته دیگر اینکه اغلب مربیان باتجربه دیگر تیم ها نسبت به تاکتیک و سیستم بازی مورد دلخواه وینکو بگوویچ آشنایی داشته و می دانند چگونه برابر این شرایط بازی کنند.

سرمربی کروات پاسی ها به خوبی می داند که بازی های سخت پاس هم اینک فرارسیده و تیم ها با گذشت چهار هفته از لیگ دسته یک آماده تر و با دقت عمل بهتر به میدان می آیند به خصوص اینکه تیم پاس امسال هم جزو مدعیان معرفی شده است.

بگوویچ اگر دنبال هموار شدن صعود پاس به لیگ برتر قبل از شروع مشکلات نتیجه گیری است باید ضمن دور نگه داشتن تیمش از غرور کاذب و موارد حاشیه ساز نظیرهمان گفته های کاپیتان تیم مبنی بر بی پولی، باید بیشتر تیم را متمرکز بر نتیجه گیری بهتر کند.

پاسی ها روز جمعه بسیار خوش شانس بودند که تیم های راهیان کرمانشاه و استقلال صنعتی دیگر حریفان هم امتیاز بازی را برابر رقبای خود واگذار کردند و در غیر اینصورت هم اینک پاس به رتبه سوم سقوط می کرد.

البته فاصله امتیازی پاسی های صدرنشین با تیم هشتم جدول فقط سه امتیاز است و چه بسا با کوچکترین اشتباهی به این رتبه سقوط کنند.

قطع به یقین مدیریت و کادر فنی هر دو تیم به شرایط خاص لیگ دسته یک کشور واقف هستند و به خوبی می دانند که در ادامه راه بازی های دشواری پیش رو دارند که عدم استفاده از موقعیت ها و ثبات فنی و مدیریتی تیم باعث تکرار ناکامی گذشته می شود.

گزارش از: میثم ناصرنژاد

دیدگاه شما

سایت رهبر معظم انقلاب
مرکزآموزش علمی کاربردی الوان ثابت