تازه ترین مطالب

تاریخ : 13. مرداد 1393 - 13:11   |   کد مطلب: 14884
رئیس آموزش پرورش کبودراهنگ گفت: از ۲۰ هزار دانش آموز ۹۵ درصد در دوره ابتدایی، ۹۰ درصد در متوسطه اول و ۸۰ درصد در دوره متوسطه دوم هستند.

به گزارش کورنگ، رضا عسگری در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در کبودراهنگ، اظهار کرد: ثبت‌نام دانش‌آموزان کبودراهنگی از اواسط خرداد ماه آغاز شد و تا پایان تیرماه ادامه داشت که در این بین بیش از90 درصد دانش‌آموزان موفق به ثبت‌نام در مدارس موردنظر خود شده‌اند.

وی گفت: مابقی ثبت نام نشدگان به دلیل تعیین تکلیف نمرات و دروس افتاده و اولویت انتخاب رشته مورد نظر هنوز ثبت‌نام نکرده‌اند که این افراد هم می‌توانند تا شروع مدارس ثبت‌نام کنند.

عسگری ابراز کرد: در سال تحصیلی 94-93 بیش از 20 هزار نفر دانش‌آموز در 214 مدرسه این شهرستان آغاز به تحصیل می کنند که از نظر فضاهای آموزشی هیچ‌گونه کمبودی نیست و کمبود نیروی انسانی برای تدریس با درخواست نیرو از اداره کل و نقل و انتقالات صورت گرفته، جبران می شود.

رئیس آموزش پرورش کبودراهنگ با بیان اینکه با توجه به سیاست‌های ابلاغی وزارت آموزش ‌و ‌پرورش و تحقق برنامه پنجم باید 54 درصد دانش‌آموزان دوره متوسط در شاخه‌های کار دانش و فنی ‌و ‌حرفه‌ای ثبت‌نام کنند و 46 درصد نیز در شاخه‌های نظری بر اساس اولویت‌های تحصیلی ثبت‌نام کرده‌اند.

عسگری بیان کرد: بیش از 1 هزار و 112 نفر دانش‌آموز اول متوسطه برای ورود به پایه دوم انتخاب رشته کرده‌اند که 388 نفر در شاخه کار دانش در 15 رشته مختلف و به روز با نیاز جامعه و شهرستان، 220 نفر در شاخه فنی ‌و حرفه‌ای و بازرگانی با 10 رشته مختلف به روز ثبت‌نام کرده‌اند.

وی عنوان کرد: 176 نفر در رشته ریاضی فیزیک، 171 نفر در رشته علوم تجربی و 157 نفر در رشته علوم انسانی ثبت‌نام کرده‌اند که 45 درصد این جمعیت ثبت‌نامی دختران و 55 درصد آن پسران هستند.

رئیس آموزش پرورش کبودراهنگ با اشاره به 92 درصد قبولی دانش‌آموزان رشته ریاضی در کنکور سراسری اظهار کرد: با توجه به استعدادهای دانش‌آموزان در این رشته و تمایل آنها برای تحصیل در این رشته، برنامه‌های مختلفی از جمله ایجاد خانه ریاضی در شهرستان را داریم که در راستای تقویت بنیه علمی ریاضی دانش‌آموزان در مقاطع ابتدایی و متوسطه اول می باشد و این امر به منظور ارتقای سطح تفکر و اندیشه دانش‌آموزان صورت می گیرد.

انتهای پیام

دیدگاه شما

سایت رهبر معظم انقلاب
مرکزآموزش علمی کاربردی الوان ثابت