تازه ترین مطالب

تاریخ : 22. مهر 1391 - 13:02   |   کد مطلب: 1505
فرماندار كبودراهنگ گفت: جشنواره بین المللی تئاتر كودك و نوجوان در استان همدان میدانی برای ظهور و بروز استعدادهای كودكان و نوجوانان در این هنر است.

به گزارش کورنگ به نقل از ایرنا 'مسلم غلامی' روز شنبه در مراسم اكران و اجرای تئاتر قصه گرگ گرسنه با اشاره به اینكه جشنواره، تأثیرگذاری شگرفی در جامعه دارد اظهار داشت: وجود میدانی برای عرضه هنر در كنار شور و نشاطی كه در این میان برای جامعه به وجود می آید نه تنها برای كودكان بلكه برای همه بسیار مسرت بخش بوده و این كار و فعالیت فرهنگی و هنری باید تداوم داشته باشد.

وی با بیان اینكه استعدادیابی و شناخت آسیب های پیرامون كودكان از جمله اهداف برگزاری این جشنواره در كشور است، اضافه كرد: مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به تنگناهای مالی، جشنواره بین المللی تئاتر كودك و نوجوان را برگزار می كند و این نشان دهنده اهمیت و تاثیر تئاتر و كودك است كه باعث شده تا بتوان با تمامی مشكلات این برنامه عظیم را برگزار كرد.

وی تصریح كرد: متولی تئاتر كودك در درجه اول آموزش و پرورش است كه در تئاتر كودك نقش بسزایی دارد و باید در این خصوص باید برنامه ریزی ها بیشتر شده تا شاهد رشد و توسعه این هنر در مدارس باشیم.

فرماندار كبودراهنگ بیان داشت: امسال نمایش های خوبی ساخته شده است و باید در این خصوص الگوگیری داشته و ضمن پرورش هنرمندان دیگر به نقد و بررسی این نمایش ها هم پس از برگزاری جشنواره تئاتر پرداخته شود.

غلامی گفت: باید موضوعاتی را كه قشر كودك با آنها درگیر است به دانش آموزان هنرمند و عوامل اجرایی آن داد تا شاهد یك سری نمایش های سفارش بود.

وی با بیان اینكه جشنواره تئاتر كودكان و نوجوانان تأثیر مثبت در جامعه دارد، افزود: با توجه به تأكید فراوان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر توجه به قشر كودك در حوزه فرهنگ، جشنواره بین المللی تئاتر كودك و نوجوان می تواند گام بلندی در این زمینه باشد و نیازهای جامعه كودكان و نوجوانان را برطرف كند.

غلامی خاطر نشان شد: برپایی جشنواره بین المللی تئاتر كودك و نوجوان در استان همدان سبب پیوند قشر آینده ساز جامعه با عرصه تئاتر و به مراتب سینمای كشور می شود.

 

دیدگاه شما

سایت رهبر معظم انقلاب
مرکزآموزش علمی کاربردی الوان ثابت