تازه ترین مطالب

تاریخ : 28. مهر 1393 - 7:59   |   کد مطلب: 16594
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی همدان گفت: پیش بینی می شود امسال در ماه محرم یک هزار و 500 مبلغ و مبلغه به هئیت های مذهبی همدان اعزام شوند.

به گزارش کورنگ، حجت الاسلام علی مراد کیانی، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی همدان به خبرنگار شبستان گفت: امسال در ایام ماه محرم یک هزار و 500 مبلغ و مبلغه در راستای عمق بخشی باورهای دینی آحاد مردم نسبت به ماه محرم به هئیت های مذهبی، حسینیه ها و تکایا اعزام می شوند.

وی افزود: اقامه نماز جماعت اول وقت در ایام محرم، هدایت و تقویت مراسم عزاداری به ویژه ایام عاشورا و تاسوعا، جلوگیری از ترویج خرافات، توجه‌دادن و تبیین اهمیت امر به معروف و نهی از منکر از برنامه‌های مبلغان در ایام تبلیغ است.

وی تصریح کرد: برپایی برنامه های فرهنگی و برگزاری حلقه های معرفتی با عنوان «خیمه های معرفت»، مشاوره و پاسخگویی به شبهات دینی و اعتقادی از اهداف اعزام مبلغان است.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی همدان اظهار داشت: عمق بخشی باورهای دینی آحاد مردم نسبت به ماه محرم، تبیین نهضت عاشورا در بین نسل جوان و بیان اهداف قیام خونین امام حسین(ع) در روز عاشورا را از اهداف اعزام روحانیون و مبلغان عنوان کرد.

حجت الاسلام کیانی با اشاره به اینکه برخی هیئت ها در ماه محرم محور شاخص بودن را دارند، بیان داشت: شهرستان های کبودراهنگ و ملایر در ماه محرم هیئت هایی بالغ بر هفت هزار نفر جمعیت دارند که البته در طول سال با افت بیشتری مواجه می شوند.

وی با بیان اینکه استان همدان با 9 شهرستان و یک هزار و 772 روستا با جمعیتی بالغ بر یک میلیون و 758 هزار و 268 نفر است و همچنین دارای یک هزار و 710 مسجد است، گفت: از این تعداد مسجد 509 مسجد دارای اقامه نماز هستند.

پایان پیام/

دیدگاه شما

سایت رهبر معظم انقلاب
مرکزآموزش علمی کاربردی الوان ثابت