تازه ترین مطالب

تاریخ : 30. آبان 1393 - 5:34   |   کد مطلب: 17164
يكي از مراجع عظام تقليد قم گفت: هنرمند بايد مبلغ دين باشد و از طريق هنر همواره در خدمت اسلام بوده و از اين ظرفيت نهايت بهره را ببرد.

به گزارش کورنگ به نقل از خبرگزاري شبستان، آيت‌الله عبدالله جوادي‌آملي امروز (29 آبان) در ديدار با وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: هنرمندان انسان‌هاي شريف هستند كه اين هنري كه در اختيار آنهاست يك نعمت است و بايد قدردان اين نعمتشان باشند.
وي بيان داشت: هنرمندان بايد از قدرت هنر خود در راستاي نشر دين و معارف ديني استفاده كنند و هنر را در اختيار دين قرار داده تا از طريق آن به مسائل ديني بپردازند.
اين مرجع تقليد گفت: هنرمند بايد مبلغ دين باشد و از طريق هنر همواره در خدمت اسلام بوده و از اين ظرفيت نهايت بهره را ببرد.
آيت‌الله جوادي‌آملي با اشاره به صداي خوب و خوش گفت: اين نيز يك هنر و يك نعمت است و با پردازش صداي خوب بهترين اذان با خوش‌ترين صوت‌ها ارائه مي‌شود و مردم را به نماز جذب مي‌كند.
وي تصريح كرد: خداوند آهنگ خوب، جمال و هنر خوب را به هر کس نمی دهد و هر کس این نعمات را دارد باید به نحو مطلوب و در راستای ترویج دین از آن بهره‌گیری کند.
اين مرجع تقليد تاكيد كرد: خداوند بهترين نعمت را به هنرمند داده است و لازم است از اين موهب استفاده كند و بايد اين موهب را همواره به هنرمند گوشزد كنيم.
آيت‌الله جوادي‌آملي با اشاره به هنر فيلم‌سازي گفت: فيلم و هنر خوب است و انسان هم به دنبال خوبي‌هاست و بايد با فيلم‌هاي خوب دين را عرضه كنيم.
پايان پيام/

دیدگاه شما

سایت رهبر معظم انقلاب
مرکزآموزش علمی کاربردی الوان ثابت