تازه ترین مطالب

تاریخ : 13. مرداد 1394 - 5:54   |   کد مطلب: 19392
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان:
خبرنگاران قداست خبررسانی را نادیده نگیرند
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان تاكيد كرد: خبرنگاران قداست خبررسانی را در كار خود نادیده نگیرند.
خبرنگاران قداست خبررسانی را نادیده نگیرند

به گزارش کورنگ به نقل از خبرنگار "همدان نيوز"، آيت اله طه محمدي با بیان اینکه قلم زنی خبرنگاران باید در راستای رضایت خداوند باشد، اظهار داشت: برخی مشاغل مقدس هستند امامتأسفانه قداست آن نادیده گرفته شده و تنها به عنوان شغل به آن نگاه می شود.

وی همچنین تصریح کرد: برخی مشاغل سازنده، مقدس و نورانی هستند اما افراد به دلیل تنگنای شغلی در این مشاغل مشغول به کار می شوند و از قداست آن غافل هستند.

آیت اله طه محمدی با بیان خبرنگاری شغلی مقدس است، یادآور شد: پیامبران الهی نبی و خبر آور هستند و به نوعی می توان گفت که همه پیغمبران الهی خبرنگار بوده اند.

وی اظهار داشت: یک خبر مفید، سازنده و آموزنده به یک نفر زندگی و حیات مجدد می بخشد وشاید بدون این خبر زندگی آن فرد با خطر مواجه شود.

امام جمعه همدان با بیان اینکه با زنده کردن یک نفر عالمی زنده می شود ، خاطرنشان کرد:با توجه به این موضوع توصیه ما به خبرنگاران این است که به خبرنگاری به عنوان یک شغل نگاه نکنند و این حرفه را مقدس بدانند.

وی با بیان اینکه امانتداری و تقوای الهی باید در خبرنگای رعایت شود، اظهار داشت: اگر اصل کار فراموش شود و به ظاهر آن پرداخته شود باخته ایم.

آیت اله محمدی در ادامه یادآور شد: ما از خبرهای این عالم باید به خبرهای عالم دیگر برسیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تأکید بر اینکه خبرنگاران باید میلیون ها انسان را از عالم بی خبری بیرون آورند خاطرنشان کرد: این حرفه کاری مقدس است و باید قداست آن رعایت شود.

وی ادامه داد: خبرهای عالم فیزیک اگر به موقع باشد تعیین کننده خواهد بود.

امام جمعه همدان افزود: در سیل ها ،جنگ ها و نابسمانی ها یک خبر رسانی به موقع جان مردم را نجات می دهد.

وی با بیان اینکه برخی روزنامه را روزی نامه می دانند یادآور شد: تلاش شما خبرنگاران باید این باشد که روزنامه را روزی نامه ندانند و اخلاق و فضیلت را مورد توجه قرار دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه در همدان هفته خبرنگار برگزار می‌شود، گفت: امسال از یازدهم تا هفدهم مرداد ماه هفته خبرنگار در استان همدان برگزار می شود.

فاضل عبادی ادامه داد: این اقدام در استان در راستای احترام به شخصیت خبرنگار شکل گرفته است.

عبادی با بیان ایتکه انتخابات خانه مطبوعات در سال گذشته انجام شد، اظهار داشت: برگزاری هفته خبرنگار در پنج محور فرهنگی، ورزشی، تعامل با شهرستانها، برنامه ریزی استانی، همایش و تجلیل و ادای احترام به شهدا در استان برنامه ریزی شده است.

وی با اشاره به گذشت ۱۱۰ سال از فعالیت مطبوعات در استان همدان خاطرنشان کرد: از هفت هزار و ۵۰۰ رسانه در کشور ۱۱۲ رسانه در همدان است.

عبادی همچنین تصریح کرد بیش از ۵۵۰ نفر در استان در عرصه رسانه و مطبوعات فعالیت می کنند که ظرفیت بسیار بزرگی در استان محسوب می شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان تعداد سرپرستی خبرگزاری های استان همدان را ۱۶ خبرگزاری عنوان کرد و افزود: از ۸۶۵ پایگاه خبری در کشور ۲۲ پایگاه در استان فعال هستند.

انتهای پیام/ب

دیدگاه شما

سایت رهبر معظم انقلاب
مرکزآموزش علمی کاربردی الوان ثابت