تازه ترین مطالب

تاریخ : 13. آبان 1394 - 7:09   |   کد مطلب: 20528
در روزهای اخیر خبری در رسانه ها با عنوان "باند نفوذ آمریکا در مطبوعات کشور کشف شد" منتشر شد که البته واکنش های زیادی را به همراه داشته است.
واکنش رسانه های غربی به خبر دستگیری باند نفوذ آمریکا در مطبوعات کشور

به گزارش کورنگ به نقل از راه دانا؛ با تلاش سربازان گمنام امام زمان(عج) و دستور مقام قضایی پنج نفر از عوامل مرتبط با پروژه نفوذ دشمن در کشور که در مطبوعات فعال بودند، بازداشت شدند.

رسانه حکومتی العربیه در واکنش به خبر بازداشت برخی عوامل جاسوسی غرب در رسانه های کشور با اشاره به خبر پایگاه اطلاع رسانی دانا نوشت: سایت «دانا» از دستگیری پنج روزنامه نگار توسط نیروهای امنیتی این کشور خبر داده است و تنها به نام‌های عیسی سحرخیز و احسان مازندارنی که دوشنبه۲ نوامبر دستگیر شده بودند اشاره کرده و نام سه روزنامه نگار دیگر را ننوشته است. احسان مازندرانی دستگیر شده فتنه 88 که باوجود مخالفت نهاد های مسئول به عنوان مدیر مسئول روزنامه دانشگاه آزاد منصوب شد.

العربیه در خبری با عنوان " آغاز موج جدید بازداشت روزنامه‌نگاران در ایران" نوشت: هنگام دستگیری، اتهام‌های سحرخیز، «نوهین به رهبری» و «تبلیغ علیه نظام» عنوان شده بود. اتهامی که باعث دستگیری احسان مازندرانی مدیر مسئول روزنامه فرهیختگان نزدیک به هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام شد، هنوز اعلام نشده است.

این سایت این اتفاق را حاصل فشار و هشدار آیت الله مصباح خواند و نوشت: ماه گذشته۱۲ نماینده عضو جبهه پایداری، ائتلاف نزدیک به محمد تقی مصباح یزدی روحانی تندروی ایرانی، در تذکری کتبی به وزیران ارشاد و اطلاعات مدعی شده‌ بودند که سرویس‌های جاسوسی غربی از جمله بریتانیا، هلند و نروژ، «یک باند و جریان مخرب چند صد نفری» را در رسانه‌های اصلاح‌طلب هدایت می‌کنند.

سایت آمد نیوز بازداشت شدگان اخیر برخی فعالین رسانه ای را به تیم رسانه ای حامیان روحانی منتسب کردو نوشت: در ادامه موج بازداشت روزنامه‌نگاران نزدیک به دولت حسن روحانی، «آفرین چیت‌ساز» همسر سابق علی دهکردی ، هنرمند و ستون نویس روزنامه ایران روز گذشته بازداشت شد.

این رسانه مدعی شد: هجمه به دولت حسن روحانی و بازداشت افراد مرتبط با این دولت، پس از توافق هسته‌ای با غرب، با هدف «ناکارآمد» نشان دادن دولت آقای روحانی و تحت تاثیر قرار دادن انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری صورت گرفته است. نیروهای ارزشی قصد دارد با ایجاد «رعب و وحشت»، پروژه «ناکارآمدسازی» دولت حسن روحانی را پیش از انتخابات اسفندماه ۱۳۹۴ تکمیل کند.

این رسانه همچنین مدعی شد که ده فعال رسانه ای اصلاح طلب دیگر در لیست بازداشت شدگان هستند.

آمد نیوز هم همچون دیگر رسانه های زنجیره ای این قضایای را از سوی اصولگرایان مخالف روحانی  و هاشمی دانست و مدعی شد: پرونده سازی علیه خبرنگاران اصلاح‌طلب نزدیک به حسن روحانی و هاشمی رفسنجانی در حالی صورت می‌گیرد که تا انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری کمتر از چهار ماه باقی‌‌مانده است. بازداشت‌های افراد نزدیک به دولت حسن روحانی و آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با هدف به انفعال کشیدن آنان، قرار است تا انتخابات اسفندماه ادامه یابد.

نیک آهنگ کوثر در سایت خود نویس نوشت: بازداشت احسان مازندرانی، همکار نزدیک فرزندان هاشمی رفسنجانی و مدیر مسوول روزنامه فرهیختگان که به دلیل برخی تحرکات تنش آفرین و سوء سیاسی و ارتباط با یک عنصر تجزیه طلب در زمان دانشجویی در دانشکده خبر، با حکم کمیته انضباطی این دانشکده از ادامه تحصیلشبازماند و نتوانست مدرک کارشناسی اش را بگیرد،هشدار به تیم رسانه‌ای هاشمی است.

وی نوشت: به باور شماری از روزنامه نگاران با روی کار آمدن احسان مازندرانی و تیم همراهش در روزنامه فرهیختگان، این روزنامه به محل تجمع روزنامه نگاران اصلاح طلب و نیز پرداختن به موضوعات نازل سیاسی به جای مسائل صنفی دانشگاهی تبدیل شده است.

نیک آهنگ کوثر در ادامه گزارش خود آورده است: بازداشت سیامک نمازی نیز هم می‌تواند هشداری به تیم روحانی باشد و هم به تیم رفسنجانی؛ چه، مدیر استراتژی شرکتی است که همین چند هفته پیش، چند مسوول رده بالای وزارت نفت به خاطر نقششان در بسته شدن قرارداد با این شرکت، با محکومیت قطعی دیوان عالی کشور مواجه شده‌اند. این محکومیت می‌تواند به افزایش حکم مهدی هاشمی هم بیانجامد

این سایت با اشاره به خبر منتشره در سایت دانا نوشت: به نظر می رسد این اقدامات پس از ماه ها رصد مستمر اطلاعاتی و اشراف همه جانبه به ابعاد فعالیت های برخی شبکه ها انجام شده است.

رادیو زمانه هم در این میان با اظهار نگرانی در قبال بازداشت تعدادی از همفکران خود در ایران با اشاره به خبر منتشره در سایت دانا نوشت: «راه دانا» بدون آن‌که روشن کند کدام «مقام قضایی» دستور بازداشت این افراد را صادر کرده، و بدون آن‌که چیزی در اثبات اتهام دستگیرشدگان ارائه کند، نوشته است آن‌ها «از عوامل مرتبط با پروژه نفوذ دشمن در مطبوعات» بودند.

رادیو فرانسه نوشت: هم زمان با اجرای توافق هسته‌ای ایران با قدرت‌های جهانی و همچنین در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی، تعدادی از روزنامه‌نگاران ایران به اتهام "ارتباط با دولت‌های آمریکا و بریتانیا" از سوی نیروهای امنیتی و اطلاعاتی جمهوری اسلامی بازداشت شدند.

دوئیچه وله نیز در گزارشی نوشت: خبرگزاری مجلس "خانه ملت" به نقل از یک "منبع آگاه" نوشته که احسان مازندرانی، دبیر اجرایی روزنامه "اعتماد"، به اتهام ارتباط با بی‌بی‌سی و سایت‌های خبری ضدانقلاب بازداشت شده است: «او مدتی در مالزی زندگی می‌کرد و در همان‌جا نیز با رسانه‌های فارسی زبان ضدانقلاب ارتباط داشت.»

این سایت در ادامه به اتهامات عیسی سحرخیز اشاره کرد و نوشت:  وی که معتقد بود که "ما در اول انقلاب اشتباه کردیم که با خوش‌بینی بسیار و اولیه به آیت‌الله خمینی، به ولایت‌فقیه هم باور داشتیم"حضور در "فتنه خیابانی ۸۸"، "دفاع از همجنس‌گرایان"، "حمله به محسنی اژه‌ای"، "نویسندگی برای سایت ضد انقلاب روز آنلاین"، "حضور در عصرانه دفتر هاشمی" و "تکاپو برای دروغ‌های حقوق بشری" از جمله اتهامات وی محسوب می شود.

دوئیچه وله در ادامه مدعی شد: دستگیری‌ روزنامه‌نگاران با اتهاماتی چون "باند نفوذ آمریکا" یا "عاملیت دشمن" پس از سخنرانی‌های اخیر آیت‌الله خامنه‌ای در هشدار نسبت به نفوذ دشمن به راه افتاده است. این گونه هشدارها از سوی رهبر جمهوری اسلامی تازگی ندارند اما پس از توافق اتمی، گفتمان "دشمن‌هراسی" در سخنان او بیش از پیش برجسته شده‌ است.

انتهای پیام/ب

دیدگاه شما

سایت رهبر معظم انقلاب
مرکزآموزش علمی کاربردی الوان ثابت