تازه ترین مطالب

تاریخ : 16. آذر 1394 - 8:56   |   کد مطلب: 20821
استاندار همدان گفت: يک هزار و 700 ميليارد ريال به اجراي طرح تحول نظام سلامت در همدان اختصاص يافته است.

به گزارش کورنگ به نقل از ايرنا محمدناصر نيکبخت در آيين آغاز عمليات ساخت مرکز سلامت جامعه در شهر کبودراهنگ افزود: اجراي دقيق طرح تحول نظام سلامت توانسته رضايت خوبي را در اين استان کسب کند.
وي همچنين اظهار کرد: اميدواريم با مشارکت بانک ملي در ساخت اين درمانگاه گام هاي موثري در توسعه و رفع مشکلات بهداشتي و درماني شهرستان کبودراهنگ برداشته شود.
وي عنوان کرد: با ورود بانک ملي بسياري از مشکلات بيکاري و اقتصادي در استان رفع شده است چرا که با توجه به مشکلات اقتصادي و تحريم ها اگر بانک ملي از طرح هاي بزرگي همانند فولاد ويان که موجب ايجاد يک هزار شغل در استان شده است با مشکلات مختلفي در حوزه اشتغال و توليدات مواجه مي شديم.
وي ادامه داد: در استان نسبت جمعيتي 59 درصد شهرنشين و 41 درصد در روستاها ساکن هستند که اين نسبت در شهرستان کبودراهنگ به عنوان استثنايي ترين شهر کشور 82 درصد در روستاها و مابقي در سه شهر کبودراهنگ، گل تپه و شيرين سو ساکن هستند به اين علت نيز بايد توجه بيشتري به اين شهرستان به ويژه در اعطاي تسهيلات شود.
استاندار همدان با بيان اينکه هم اکنون براي حمايت از سرمايه گزاران در استان هيچگونه مانعي وجود ندارد گفت: اين دولت براي رشد و شکوفايي هر چه بيشتر کشور از فکرهاي سالم اقتصادي استفاده کرده و رشد اقتصادي را به 5.8 درصد رسانده در حاليکه رشد اقتصادي کشور زماني که دولت تدبير و اميد روي کار آمد منفي بود.
نيکبخت با اشاره به انتخابات پيش روي مجلس شوراي اسلامي افزود: دولت و مجموعه وزارت کشور تمام توان خود را براي برگزاري انتخابات پويا و سالم به کار خواهد گرفت و هم اکنون در برگزاري انتخابات سالم تلاش مي کند.
وي بيان کرد: مردم هم در اين انتخابات يک وظيفه و رسالت مهمي همچون گذشته دارند که بايد با حضور گسترده خود در پاي صندوق هاي اخذ راي برگ زرين ديگري بر افتخارات کشور اضافه کنند.
مديرعامل بانک ملي ايران در اين آيين گفت: آمادگي لازم براي اعطا تسهيلات بانکي به سرمايه گذاران استان به ويژه در شهرستان کبودراهنگ را داريم.
عبدالناصر همتي افزود: در صورت عدم سرمايه گذاري سرمايه گذاران شرکت هاي وابسته به بانک ملي در اين شهرستان سرمايه گذاري خواهند کرد.
نماينده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شوراي اسلامي نيز در اين آيين گفت: در شرايط کنوني و وجود تحريم و رکود اقتصادي علاوه بر حمايت از واحدهاي توليدي و اقتصادي بايد در بخش کشاورزي، دامداري و صنايع تبديلي با توجه به اشتغال 80 درصدي مردم شهرستان در بخش هاي کشاورزي و دامپروري حمايت هاي لازم وجود داشته باشد.
محمدعلي پورمختار ادامه داد: از پنج پايلوت کشاورزي کشور که کبودراهنگ نيز جزو آنها بود متاسفانه اين طرح در شهرستان کبودراهنگ در رکود کامل به سر مي برد که مسئولان در اين خصوص بايد توجه بيشتري کنند.
وي تصريح کرد: در حال پيگيري پنج طرح بزرگي همچون فولاد، خودرو سازي، توليد قطعات خودرو، صنايع غذايي و ايجاد مراکز تفريحي، ورزشي و احداث هتل در غار عليصدر هستيم که در آينده نزديک دو هزار شغل به طور مستقيم در اين شهرستان ايجاد خواهد کرد.
مرکز سلامت جامعه کبودراهنگ در زميني به مساحت 1600 مترمربع و زيربنا 814 متر مربع در دو طبقه با 12 ميليارد ريال از محل مشارکتي طرح تحول سلامت و بانک ملي ايران شامل بخش هاي مامايي، پزشکي، بهداشت محيط، روانشناس باليني، کارشناسي تغذيه و داروخانه است.
استاندار همدان و مديرعامل بانک ملي ايران همچنين از گاوداري دو هزار راسي مزرعه احيايي کبودراهنگ که عمليات ساخت آن به اتمام رسيده بازديد کردند.

دیدگاه شما

سایت رهبر معظم انقلاب
مرکزآموزش علمی کاربردی الوان ثابت