تازه ترین مطالب

تاریخ : 22. آذر 1394 - 23:28   |   کد مطلب: 20877
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کبودراهنگ گفت: در سال جاری هشت میلیارد ریال برای اجرای نیت واقفان در این شهرستان هزینه شده است.
هشت میلیارد ریال برای اجرای نیت واقفان در کبودراهنگ هزینه شد

به گزارش کورنگ، حجت الاسلام ابوذر عباسی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای نیات واقفان خیراندیش امسال برای نگهداری از ایتام ، تامین خوراک و پوشاک مستمندان ، تحصیل دانش آموزان و درمان بیماران نیازمند هشت میلیارد ریال هزینه شده است.
وی اضافه کرد: کبودراهنگ بزرگترین شهرستانی است که املاک موقوفه بسیار وسیعی در پنج مزرعه با 22 ، 86 و 96 شعیر را دارد که مرحوم امیرنظام قراگوزلو برای احداث و کمک به ساخت حمام ، کمک به ساخت و توسعه مساجد ، نگهداری از ایتام ، تامین خوراک و پوشاک مستمندان ، تحصیل دانش آموزان و درمان بیماران نیازمند وقف کرده است.
وی با اشاره به اینکه در شهرستان کبودراهنگ 18 امامزاده وجود دارد گفت: امسال پنج باب اماکن امامزاده در روستاهای عبدل المومن ، علیصدر ، حسن آباد ، طراقیه و امام زاده ذوالفقار با کمک ها ، نذورات و هدایای مردمی بازسازی و زیبا سازی شده است.
عباسی خاطرنشان کرد: در اجرای نیات واقفان همچنین پزشکانی استخدام شدند تا به صورت هفتگی در روستاهای موقوفه بیماران را به صورت رایگان ویزیت کنند و در صورت نیاز به درمان تخصصی با هزینه این اداره به مرکز استان انتقال یابند.
از سال 89 تاکنون 9 هزار وقف جدید در استان همدان شناسایی شده است.
18 تا 24 آذر ماه به نام هفته وقف نامگذاری شده است.

انتهای پیام /ب

دیدگاه شما

سایت رهبر معظم انقلاب
مرکزآموزش علمی کاربردی الوان ثابت