تازه ترین مطالب

تاریخ : 26. آذر 1394 - 22:15   |   کد مطلب: 20904
فرماندار کبودراهنگ گفت: با توجه به مشکلات کم آبی و افت منابع زیر زمینی کشت زعفران در کبودراهنگ احیا می شود.
کشت زعفران در کبودراهنگ احیا می شود

به گزارش کورنگ، احسان قنبری روز پنجشنبه در کمیته برنامه ریزی شهرستان کبودراهنگ افزود: در راستای مدیریت بیشتر بحران آب و تغییر الگوی کشت با نیاز آبی کم جهادکشاورزی کبودراهنگ موظف شده تا کشت زعفران را در این شهرستان احیا کند.
وی ادامه داد: جهاد کشاورزی باید برای ترویج و گسترش کشت زعفران کلاس ها و دوره های آموزشی در بین کشاورزان برگزار کند تا کشاورزان به جایگزین کردن این محصول به جای محصولات پر آب بر تشویق شوند.
وی تصریح کرد: 123 حلقه چاه غیر مجاز از ابتدای سالجاری تاکنون در شهرستان کبودراهنگ بسته شده است.
وی ادامه داد: در سالجاری 189 میلیارد و 170 میلیون ریال از اعتبارات استانی و ماده 180 به شهرستان کبودراهنگ اختصاص یافته است که در قالب 160 طرح آموزشی، بهداشت و درمان، کشاورزی، ورزشی ، خدماتی و عمرانی هزینه می شود.
مدیر کل هواشناسی استان همدان نیز در این نشست گفت: میزان بارش ها در شهرستان کبودراهنگ در چند روز اخیر 5.4 میلی متر بوده که نسبت به مشابه سال گذشته دو برابر افزایش داشته است.
مهرداد حسینی با اشاره به تغییر اقلیم در جهان افزود: این تغییر اقلیم ها در میزان منابع آبی، کشاورزی و آب و هوا تاثیرات منفی داشته که حاصل این تغییرات ایجاد فروچاله ها در مناطق مختلف استان است.
وی ادامه داد: هوا در پاییز امسال یک تا دو درجه سردتر از میانگین چند ساله گذشته بود ولی طبق پیش بینی ها در فصل زمستان شاهد تغییر چندانی نخواهیم بود.

انتهای پیام/ب

دیدگاه شما

سایت رهبر معظم انقلاب
مرکزآموزش علمی کاربردی الوان ثابت