تازه ترین مطالب

تاریخ : 18. اسفند 1394 - 12:51   |   کد مطلب: 21991
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: با توجه به گرمتر شدن هوا و آغاز فصل خانه تکانی ها در سطح شهرها میزان مصرف آب در استان 20 درصد افزایش پیدا کرده است و این درحالیست که 80 درصد ظرفیت سد اکباتان خالی است.
افزایش 20 درصدی مصرف آب در همدان

به گزارش کورنگ هادی حسینی بیدار در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون تمام شبکه های آب هوشمند و آنلاین بوده و طبق برآوردها هم اکنون میزان مصرف آب در استان به 1500 لیتر در ثانیه رسیده است.
وی ادامه داد: با توجه به پیش بینی ها درباره افزایش دمای هوا در تابستان سالجاری اگر میزان مصرف آب به این روند ادامه داشته باشد در تابستان با مشکلات متعددی مواجه خواهیم شد.
وی با بیان اینکه هم اکنون تنها 20 درصد از ظرفیت سد اکباتان به عنوان منبع اصلی تامین آب شهرستان پر است عنوان کرد: خوشبختانه شهروندان همدانی ثابت کرده اند که نسبت به هشدارها بی تفاوت نبوده و در زمان نیاز اهتمان ویژه به کاهش مصرف خواهند داشت.
وی اظهار کرد: در خانه تکانی ها شهروندان تا جایی که امکان دارد از شست و شوی فرش و پتو در خانه ها خودداری کرده و برای این کار از قالیشویی و خشکشویی ها استفاده کنند زیرا آب مصرفی در این اماکن آب آشامیدنی نیست.
وی ادامه داد: شستشوی ماشین ها با آب لوله کشی و شست و شوهای بی مورد در منازل از مهمترین موارد افزایش بی رویه مصرف آب است.
وی با بیان اینکه با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال میزان بار مصرف آب نیز در استان افزایش خواهد یافت گفت: به منظور میزبانی هر چه بهتر از میهمانان نوروزی و رفاه حال همشهریان در تعطیلات نوروزی این شرکت به صورت شبانه روزی در سال نو خدمات خود را به همشهریان ارائه خواهد کرد.
99درصد جمعیت شهری همدان تحت پوشش خدمات شبکه آب آشامیدنی و 64 درصد از جمعیت شهری تحت پوشش خدمات فاضلاب شرکت آب و فاضلاب هستند و در سالجاری 18 هزار مشترک جدید نیز به تعداد مشترکان استان افزوده شده است.
استان همدان در سالجاری جزو 13 استان مواجه با بحران آبی در کشور معرفی شده است.
انتهای پیام/

دیدگاه شما

سایت رهبر معظم انقلاب
مرکزآموزش علمی کاربردی الوان ثابت