تازه ترین مطالب

تاریخ : 22. اسفند 1394 - 16:47   |   کد مطلب: 22039
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‎های فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه بودجه این دانشگاه‌ دو برابر شود، گفت: دانشگاه‌های فنی بسترساز ایجاد اشتغال هستند.
بودجه دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای 2 برابر شود / دانشگاه‌های فنی بسترساز اشتغال

به گزارش کورنگ به نقل از فارس ، حسن کی‌پور ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه روسای سابق و جدید دانشکده فنی  شهید مفتح همدان با بیان اینکه اگر بخواهیم صنعت کشور رشد پیدا کند و رو به جلو حرکت کند، باید دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای توسعه پیدا کند، اظهار کرد: نباید این دانشگاه‎ها را دست کم بگیریم.

وی افزود: باید جایگاه والای دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای را به هم بشناسانیم و خود باور داشته باشیم که از مراکز آموزش عالی تأثیرگذار بر صنعت هستیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای کشور تصریح کرد: باید تلاش کنیم که معایب برطرف و مشکلات از سر راه برداشته شود که یکی از این راه‎‌ها به‌روز شدن تجهیزات و امکانات دانشگاه‌های فنی و حرفه‎‌ای کشور است.

وی با تأکید بر اینکه به‌روزرسانی امکانات و تجهیزات مستلزم وجود بودجه است، خاطرنشان کرد: الان در فصل تخصیص بودجه هستیم که استان‌ها و شهرستان‎ها باید از نمایندگان خود در مجلس بخواهند بودجه ویژه‌ای به این دانشگاه‎ها تخصیص داده شود.

کی‌پور با اشاره به اینکه اگر می‌خواهیم دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای تغییر داشته باشند حداقل باید بودجه مالی آن را دو برابر کنیم، خاطرنشان کرد: دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای حلقه گمشده اتصال دانشگاه به صنعت هستند.

وی با بیان اینکه شهید طهرانی‌مقدم‌ها از این دانشگاه‌ها فارغ‌التحصیل شده‌اند و صنعت مهمی مانند صنعت موشکی را برای ایران بومی‌سازی کرده‎اند، افزود: امروز افتخار ساخت بومی این صنعت را داریم.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای کشور ادامه داد: اطلاعات شهدای دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای کشور را جمع‌آوری کرده‎ایم که به زودی آنها را معرفی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه اگر دانشگاه‌ها کارآفرینی کنند نیاز به بودجه دولت کم می‌شود و دانشگاه متکی بر درآمدهای خود می‌شود، خطاب به نماینده استاندار در جلسه گفت: استاندار برای اشتغال‌زایی و بهبود وضعیت اشتغال در استان باید توجه ویژه‎ای به دانشگاه‎های فنی و حرفه‎ای استان کند، چراکه با زیرساخت‌های موجود آینده روشنی برای این دانشگاه وجود دارد.

دیدگاه شما

سایت رهبر معظم انقلاب
مرکزآموزش علمی کاربردی الوان ثابت