تازه ترین مطالب

تاریخ : 12. ارديبهشت 1395 - 22:26   |   کد مطلب: 22541
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان از راه‌اندازی بخش ویژه مطالعه در کتابخانه مرکزی همدان خبر داد.
راه‌اندازی «بخش ویژه مطالعه» کتابخانه مرکزی همدان

به گزارش کورنگ ، عاطفه زارعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان از راه‌اندازی بخش ویژه مطالعه در کتابخانه مرکزی همدان خبر داد و اظهار کرد: 15 اردیبهشت ماه بخش ویژه مطالعه کتابخانه مرکزی افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه این بخش ظرفیت 80 نفر را خواهد داشت، گفت: تجهیز و راه‌اندازی سالن ویژه با امکاناتی چون اتاق استراحت و صندلی تک‎نفره از مزایای این بخش است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان با بیان اینکه افراد می‌توانند در این بخش با استانداردهای موجود در محیط آرام و راحت به مطالعه بپردازند، افزود: قبلاً سالن VIP در این کتابخانه با ظرفیت 40 نفر راه‌اندازی شده بود اما بخش جدید امکانات گسترده‌تری دارد.

وی با بیان اینکه در بخش جدید ایرادات برطرف و فضا تخصصی شده است، گفت: این سالن 9 اتاق مجزا دارد و از اتاق تک‎نفره تا 30 نفره برای این بخش فراهم شده است.

زارعی با بیان اینکه سالن برای استفاده عموم است، خاطرنشان کرد:‌ از مزایای این اتاق‌ها می‌توان به انجام کارهای پژوهشی در سکوت و آرامش اشاره کرد.

وی با بیان اینکه ماهانه مبلغی به عنوان هزینه بهای این اتاق‌ها از اعضای کتابخانه دریافت می‌شود، افزود: هزینه این بخش کمی با بخش «VIP» متفاوت است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان در ادامه از راه‌اندازی بخش وای فای اداره کل کتابخانه‌های استان خبر داد و افزود: در راستای جذب اعضای کتابخانه عمومی این امکان فراهم شده است.

وی با بیان اینکه این بخش به صورت آزمایشی در سه کتابخانه شهیدان حجازی، فرهنگیان و مرکزی افتتاح شد، گفت: به مرور این بخش در کل کتابخانه‌های استان راه‌اندازی خواهد شد.

زارعی با بیان اینکه خدمات در این زمینه به صورت رایگان ارائه خواهد شد، گفت: این نرم‎افزار در واحد فناوری اداره کل تهیه و راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته در بخش آیتی پرتال اداره کل ارتقا یافت، خاطرنشان کرد: تجهیز کتابخانه‌ها به خدمات اینترنتی از دیگر اقدامات انجام شده در سال گذشته بود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان از تجهیز تمام کتابخانه‌های استان به اینترنت پرسرعت و سامانه جامع مدیریت اطلاعات کتابخانه خبر داد و گفت: اتصال همزمان کتابخانه‌ها به سمانه اتوماسیون اداری از دیگر اقدامات صورت گرفته در سال گذشته بود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

سایت رهبر معظم انقلاب
مرکزآموزش علمی کاربردی الوان ثابت