تازه ترین مطالب

تاریخ : 16. دى 1397 - 14:31   |   کد مطلب: 30335
فرماندار شهرستان تویسرکان با بیان اینکه مردم سرمایه‌های واقعی هر جامعه‌ای هستند، گفت: باید با جلب مشارکت‌های مردمی و استفاده از دانش و ظرفیت نیروهای بومی- محلی در حفاظت و توسعه طرح‌های منابع طبیعی نهایت استفاده را برد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کورنگ به نقل از  نافع، حبیب مومیوند صبح امروز در نشست مشترک با مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، مسئول بسیج ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان و رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان با اشاره به ظرفيت‌های خوب شهرستان در زمينه منابع طبيعي اظهار کرد: حفاظت از اين عرصه‌ها يك وظيفه همگاني بوده زیرا منابع طبیعی نعمتی ارزشمند و بااهمیت در زندگی بشر است و زندگی بدون آن ممکن نیست.

وی با اشاره به آموزه‌های دین مبین اسلام برحفاظت و حراست از طبیعت، درختان، آب ‌و خاک، افزود: سرمایه‌های واقعی هر جامعه‌ای مردم هستند که باید با جلب مشارکت‌های مردمی و استفاده از دانش و ظرفیت نیروهای بومی- محلی در حفاظت و توسعه طرح‌های منابع طبیعی نهایت استفاده را برد.

 در ادامه اسفندیار خزایی گفت: خوشبختانه با اعتبارات صندوق توسعه ملی کارهای زیر بنائی و خوبی در زمینه طرح‌های آبخیزداری شامل کنترل سیل و رسوب در حوزه دارانی وکنجوران و طرح‌های بهبود و اصلاح مراتع که نقش مهمی در حفظ منابع پایه آب و خاک شهرستان دارد در حال انجام است که بزودی به بهره‌برداری خواهند رسید و مردم اثرات و نتایج اجرای این طرح‌ها را خواهند دید.

وی اضافه کرد: منابع طبیعی میراث آیندگان است و حفظ این منابع ارزشمند الهی یک تکلیف و وظیفه همگانی است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان در این دیدار با تشکر از زحمات فرمانداری در همیاری منابع طبیعی، خواستار همکاری همه مردم، بسیج، ادارات و ارگان‌های شهرستان در زمینه حفظ و توسعه طرح‌های منابع طبیعی شد.

فرمانده بسیج ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان همدان نیز در این نشست گفت: باید تلاش کنیم تفکر و منش انقلابی در تمام ارکان جامعه جاری و ساری شود.

احد امیری اظهار کرد: اولین قدم برای انقلابی بودن تزکیه و خودسازی است تا بتوان دگرسازی کرد و یک فرد انقلابی باید همواره در مسیر ولایت قدم بر‌دارد.

وی با اشاره به فعالیت حوزه یک مقاومت بسیج ادارات در مرکز استان که مزین به نام شهید والامقام شهید «مقصودی» است، گفت:۸۰ پایگاه و ۱۰ رده و ۱۰ حوزه نیز در شهرستان‌ها زیرمجموعه آن بوده و کار میدانی خود را دنبال می‌کنند.

امیری بسیج را ویترین تمام عیار و زیبای انقلاب اسلامی دانست و گفت: دشمنان همواره در صد هستند که  از نفوذ و تاثیرگذاری این نهاد مردمی بکاهند که البته این سناریوی دشمن هم همانند دیگر نقشه‌های آنان محقق نخواهد شد.

وی یادآور شد: برکات و فرهنگ عاشورائی در بسیج و بسیجی زیاد و با درک صحیح از برکات بسیج خواهیم توانست بر تهاجم فرهنگی دشمن غلبه و آنها را ناامید کنیم.

فرمانده بسیج ادارات و دستگاه های اجرایی استان، اقتصاد مقاومتی را شاه کلید مبارزه با اقدامات خصمانه دشمن مطرح و اظهار کرد: ما با تاسی از فرامین ولی امر مسلمین باید عقب ماندگی‌های موجود را به سرعت برطرف کنیم. 

وی در پایان از خدمات و تلاش‌های موثر منابع طبیعی در زمینه حفظ و توسعه طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری استان در همه بخش‌ها تقدیر کرد.

انتهای پیام/رستمی

دیدگاه شما

سایت رهبر معظم انقلاب
مرکزآموزش علمی کاربردی الوان ثابت