بسياري از كشورهاي توسعه يافته و پيشرفته توجه به بخش صنعت را از اولويتهاي اصلي خود ميدانند و ارزش و اهميت بسياري به اين بخش قائل هستند و در بيشتر موارد هم توانستهاند در اين بخش به موفقيتهاي چشمگيري دست يابند.
در كشور ما نيز بعد از پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي به خصوص در چند سال اخير خوشبختانه بخش صنعت از رشد و توسعه قابل توجهي برخوردار بوده است و مهندسان و دستاندركاران بخش صنعت در اين زمينه حرفهايي براي گفتن دارند.
با توجه به اينكه حمايت از سرمايهگذاران بخش صنعت و پيگيري مشكلات آنها از سوي مسئولان كه همواره شعار آن در توسعه شهرستانها اعلام ميشود، تا چه حد عملي شده است، جاي سوال دارد.
مديرعامل شركت ميللنگتراشي ماهر ميگويد: از سال 64 مجوز اين شركت اخذ شد و ساختمان اين شركت نيز در همان سال ساخته شد و به دليل پارهاي از مشكلات نتوانستيم وامي براي خريد دستگاهها و ماشينآلات بگيريم و به صورت موقت شركت تعطيل شد.
علی ضيايي میافزاید: با مرتفع شدن مشكلات، اين شركت از سال 89 آغاز به فعاليت كرد و ما مبلغ اندكي وام براي رونق شركت درخواست كرديم كه فقط توانستيم بخشي از اين وام را دريافت كنيم و با توجه به اينكه مجوز براي خريد ماشينآلات دست دوم داشتيم با اين حال ماشينآلات نو خريداري كرديم تا شركت كارآيي بهتري داشته باشد.
وي ادامه میدهد: شركت ميللنگتراشي ماهر با ظرفيت سالانه 3 هزار و 500 عدد بازسازي موتور خودرو (بازسازي سيلندر و ميللنگ) وجود دارد كه متأسفانه در حال حاضر اين رقم بسيار پايينتر از ظرفيتي است كه شركت دارد.
ضيايي خاطرنشان میكند: ما با 20 نفر نيرو فعاليت خود را آغاز كرديم و با بكارگيري اين تعداد توانستيم گامي براي اشتغالزايي شهرستان برداريم كه متأسفانه در حال حاضر به دليل نبود بودجه براي پرداخت حقوق كارگران اين رقم به 3 نفر كاهش يافته است و با مشكلاتي كه داريم شركت ما تقريبا رو به تعطيلي است.
وي با انتقاد از اينكه مسئولان كشوري و استاني و شهرستاني بر اساس اسناد موجود همه در ابتدا حمايت خود را براي راهاندازي شركت ميللنگتراشي ماهر اعلام كردند اما بعد از آن با وجود مشكلات فراوان از اين شركت كمترين حمايتي نميشود و این امر موجب تضعيف روحيه ما براي ادامه فعاليت اين شركت شده است.
مديرعامل شركت ميللنگتراشي ماهر میافزاید: هدف ما اشتغالزايي و كمك به توسعه و پيشرفت شهرستان و رفع نياز شهرستان و خدماترساني به مردم اين منطقه است كه براي تعمير يك موتور مسافت طولاني را تا همدان و ديگر شهرها طي نكنند.
وي بيان میکند: عمده مشكل اين شركت نبود مواد اوليه است كه طبق نامه ارسالي از سوي سازمان توسعه و تجارت ايران با درخواست شركت ما مبني بر واردات موتور خودرو به صورت مستعمل و واردات كالاي موصوف براساس آیيننامه و ضوابط فني واردات خودرو ممنوع است. حال سوال ما از مسئولان اين است كه اگر شما مطلع بوديد كه واردات موتور خودرو به صورت مستقل ممنوع است چرا به ما مجوز خريد چنين دستگاهها و ماشينآلاتي را داديد يا اگر ميتوانيد در تهيه آن ما را حمايت كنيد چرا اقدامي نميكنيد؟
اين همه در جلسات، گردهماييها و همايشها ميگوييد ما از سرمايهگذاران بخش خصوصي حمايت و آنها را تشويق به سرمايهگذاري ميكنيم آيا تاكنون از خود پرسيدهايد كه چگونه بايد حمايت كنيد تا سرمايهگذاران دچار مشكل نشوند يا اينكه راه حلی براي مشكلاتشان داريد؟!
وي در پايان خاطرنشان میکند: با وجود چنين مشكلاتي و با 3 ميليارد تومان سرمايهگذاري شركت رو به تعطيلي است و اگر مسئولان در تأمين مواد اوليه ما را حمايت نكنند قطعا ما دچار مشكلات عديدهاي خواهيم شد و شركت تعطيل خواهد شد؛ بنابراين درخواست ما از مسئولان اين است كه با حمايتهاي خود و كمك به بخش صنعت شهرستان مانع تعطيلي اين شركت شوند.
منبع: همدانپيام
دیدگاه شما