تازه ترین مطالب

تاریخ : 3. بهمن 1397 - 7:54   |   کد مطلب: 30911
معاون برنامه‌ريزي و امور عمرانی فرمانداری همدان خبر داد
آمار بالای تصادفات در 30 کیلومتری ورودی همدان
معاون برنامه‌ريزی و امور عمرانی فرمانداری همدان از آمار بالای تصادفات در 30 کیلومتری ورودی شهر همدان خبر داد و گفت: تعداد فوتی‌های همدان 6.5 درصد کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کورنگ به نقل از نافع،‌ رضا زمانی  امروز در شورای ترافیک شهرستان همدان با اشاره به آمار بالای تصادفات در 30 کیلومتری ورودی شهر همدان اظهار کرد: امسال متاسفانه 31 درصد از تصادفات در شعاع 30 کیلومتری ورودی شهر همدان رخ داده است.

وی با بیان اینکه 45 درصد تصادفات به علت عدم توجه راننده به جلو گزارش شده که 181 مورد از تصادفات را شامل می‌شود گفت: استفاده از موبایل در حین رانندگی نیز به معضلی جدی تبدیل شده و باید رانندگان به این موضوع توجه جدی داشته باشند.

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری همدان با اشاره به اینکه در شعاع 30 کیلومتری ابتدای شهر همدان در 9 ماهه امسال 396 مورد تصادف گزارش شده است، افزود: عمده‌ترین علت تصادف حجم بالای تردد بوده و عدم ایمنی جاده و دور برگردان ایمن و... منجر به بروز تصادفات در این منطقه شده است.

وی با بیان اینکه یکی از بیشترین علت تصادفات خستگی و عدم توجه به جلو راننده عنوان می‌شود خاطرنشان کرد:‌ نباید از ایمنی جاده‌ها غافل شد و باید نقاط گلوگاه‌ها احصا شود و بازدیدی از ورودی‌های شهر همدان به منظور رفع نقاط حادثه‌خیر در دستور کار باشد.

زمانی با اشاره به اینکه در تصادفات معمولاً ضعف راه‌ها و نواقص فنی مطرح می‌شود اما فرهنگ رانندگی نیز حائز اهمیت است، افزود: به عنوان مثال برخی رانندگان توجه کافی به جلو ندارند و در تصادفات مقصر شناخته می‌شوند.

وی با بیان اینکه پلیس بر نصب سرعتکاه در شریان‌های اصلی تاکید دارد در حالی که این موضوع ممنوع است، خاطرنشان کرد: باید بر اساس قانون پیش رفت و مشکلات ترافیکی را با اقدامات کارشناسی رفع کرد.

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری همدان با اشاره به مشکلات ترافیکی و بروز تصادفات در جاده تهران به همدان، گفت: با توجه به محدود بودن اعتبارات حداقل یک یا دو دوربین کنترل سرعت در محور قهاوند توسط راهداری نصب شود.

طول لرزاننده در محور گنجنامه افزایش یابد

وی با تاکید به افزایش طول لرزاننده در محور گنجنامه برای کاهش سرعت خودروها خاطرنشان کرد: باید پیچ روستای روستای احمدآباد اصلاح شود.

زمانی با اشاره به اجرای طرح تعریض روستای مرادبلاغی گفت: این روستا جزو ردیف ملی بوده و قرار است پروژه ادامه یابد.

وی با بیان اینکه با اجرای پروژه مسیر روستا به آزادراه همدان ـ تهران متصل می‌شود که قهاوند را از بسته بودن نیز خارج می‌کند، افزود: پروژه در حال اجراست و تعریض نیز باید بر اساس آن پیش رود.

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری همدان با اشاره به اینکه یک‌میلیارد تومان اعتبار روکش راه شهرستان همدان است، در ادامه در پاسخ به نظر رئیس محیط زیست شهرستان همدان نسبت به دود بالای اتوبوس‌ها مبنی بر استفاده از گازوئیل مخلوط به آب گفت: به اتوبوس‌ها گازوئیل یورو 4 ارائه می‌شود که چند آزمایش روی آن صورت گرفته و ناخالصی ندارد، در نتیجه این صحبت را رد می‌کنم.

وی ضمن قدردانی از تلاش‌های مرکز فوریت‌های پزشکی همدان، گفت: خوشبختانه مدت زمان حضور اورژانس در حادثه از نرم کشوی پایین است.

لزوم اتصال اورژانس به سامانه جی پی اس و نقطه یاب

زمانی اتصال اورژانس به سامانه جی پی اس و نقطه‌یاب را در محورهای استان مهم دانست و افزود: خوشبختانه هفته گذشته با حضور رئیس اورژانس کشور در همدان چند پد فرود بالگرد و مرکز اورژانس هوایی افتتاح شد.

وی با بیان اینکه امسال در حوزه ساماندهی سرویس مدارس اقدامات خوبی صورت گرفته است، گفت: داشتن برگه معاینه فنی از سوی سرویس مدارس ابلاغ شود تا هرچه سریع‌تر این اقدام در دستور کار رانندگان باشد.

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری همدان با بیان اینکه در بلوار شهیدهمدانی خروجی همدان از سمت جاده تهران عرض معبر کم است و ترافیک سنگینی ایجاد می‌شود تصریح کرد: باید اقدام کارشناسی در محل صورت گیرد.

وی خطاب به نماینده شهرداری همدان گفت: طرح ساماندهی ایستگاه اتوبوس یا سواری برون شهری آماده شود تا به عنوان مثال شاهد جابه‌جایی ایستگاه جانبازان باشیم.

زمانی با بیان اینکه نسبت به مشکلات ترافیکی تالار پیام نارضایتی‌هایی وجود دارد، افزود: نیاز به آرام‌سازی در این منطقه است.

وی با بیان اینکه براساس قانون برنامه توسعه باید 31 درصد میزان فوتی‌های تصادفات کاهش پیدا کند، گفت: خوشبختانه در 9 ماهه امسال شاهد کاهش این آمار بودیم.

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری همدان خاطرنشان کرد: طی 9 ماهه سال گذشته 31 نفر در همدان فوت کردند که امسال به 29 نفر کاهش یافته که این کاهش 6.5 درصدی را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/رستمی

دیدگاه شما

سایت رهبر معظم انقلاب
مرکزآموزش علمی کاربردی الوان ثابت