تازه ترین مطالب

تاریخ : 11. مرداد 1391 - 14:34   |   کد مطلب: 333
آنكارا- فراكسیون حزب حركت ملی تركیه در مجلس این كشور خواستار پاسخ رجب طیب اردوغان نخست وزیر به خبر تاسیس پایگاه سری در استان آدانا در جنوب تركیه برای كمك به معارضان سوریه شد.

 

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل پایگاه خبری ' خبر 7' ،' اوكتای ورال' در نامه ای به هیات رییسه مجلس این كشور خواستار پاسخ 'رجب طیب اردوغان' به این سووال شد كه آیا این پایگاه سری در سفر معاون وزیر امور خارجه عربستان به تركیه به درخواست وی تاسیس شده است؟

وی افزود: یكی از خبرگزاری های بین المللی ادعا كرد: تركیه، عربستان و قطر با همكاری یكدیگر یك پایگاه سری در جنوب تركیه تاسیس كرده اند و از طریق این پایگاه كمك های نظامی برای مخالفان دولت سوریه تامین می كنند.

'اوكتای ورال' از نخست وزیر تركیه خواست به این سووال پاسخ دهد كه آیا خبرهای منتشر شده در این باره كه تركیه، ‌عربستان و قطر از طریق پایگاه مركزی آدانا سلاح و پول برای مخالفان حكومت سوریه ارسال می كنند صحیح است.

وی هم چنین خواهان پاسخ اردوغان به این سووال شد كه آیا پایگاه سری یادشده در داخل پایگاه آمریكایی اینجیرلیك در منطقه آدانا است یادرجای دیگری از این شهر قرار دارد.

دیدگاه شما

سایت رهبر معظم انقلاب
مرکزآموزش علمی کاربردی الوان ثابت