به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کورنگ ، به نقل از عصر همدان؛
محمود اهور، رییس اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی اتومبیل همدان با اشاره به اینکه وضعیت بازار لوازم یدکی خودرو مناسب نیست گفت: با توجه به افزایش قیمت روز افزون دلار در کشور و اینکه سهم اعظم بازار لوازم یدکی خودرو کشور در اختیار کالاهای وارداتی است، متاسفانه افزایش قیمت کالاها امری طبیعی است.
وی تاکید کرد: با افزایش روز افزون قیمت دلار و تحریم وارد کننده ها از سوی برخی تصمیم گیرندگان گمرک کشور شاهد گرانی قطعات هستیم.
رییس اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی اتومبیل همدان ادامه داد: تصمیم گیرندگان گمرک کشور بر این باور هستند که با ترخیص سریع کالا از گمرک بازرگانان و وارد کننده ها تشویق به واردات بیشتر و در نتیجه افزایش قیمت ارز در کشور می شود.
وی با بیان اینکه اغلب کالاهای موجود در بازار از کشور چین وارد می شود افزود: عمده لوازم موجود در بازار از تهران، شیراز، اصفهان و سهمی اندک از تبریز تهیه، ولی اغلب از کشور چین وارد کشور می شوند.
اهور افزود: متاسفانه کالاهای چینی وارد شده به کشور از کیفیت پایینی برخوردار هستند که موجب بروز مشکلات می شوند.
وی با تاکید بر اینکه سهم کالاهای اصلی در بازار کمتر از ده درصد است، افزود: علت این امر تحریم کشور است، که سبب شده اغلب کالاهای موجود چینی و بی کیفیت باشند و به نوعی می توان گفت کالاهای شبیه سازی شده هستند.
رییس اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی اتومبیل همدان عنوان کرد: کالاهای موجود در بازار که گاها دارای آرم تولیدی در کارخانجات ایرانی هم دارند از چین به صورت کامل یا قطعه قطعه وارد و در کارخانه مونتاژ می شوند.
وی در ادامه با اشاره به گرانی لاستیک گفت: لاستیک خودروهای سبک به صورت ثبت نام در سایت کارخانه و تحویل از نمایندگی ها به راحتی قابل دسترس است.
رییس اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی اتومبیل همدان ادامه داد: اما کامیونداران برای خرید لاستیک باید از طریق اداره راهداری و دریافت حواله اقدام کرد، که آن هم با وجود لاستیک زیاد در انبارها به صورت قطره چکانی صورت می گیرد.
وی عنوان کرد: لاستیک هایی که با حواله فروخته میشود دو نوع است، که یکی جفتی ۳ میلیون و هشتصد هزار تومان و دیگری جفتی ۷ میلیون و هشتصد هزار تومان است.
رییس اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی اتومبیل همدان ادامه داد: لاستیک با قیمت ۳ میلیون و هشتصد هزار تومان نزدیک دوسال است که در انبارها دپو شده و با توجه به اینکه عمر مفید لاستیک بعد از تولید چهار سال است، مصرف کننده راغب به تهیه لاستیک با کیفیت تر است.
اهور ادامه داد: لاستیک های سواری دولتی از لحاظ کیفیت هیچ فرقی با لاستیک قیمت آزاد ندارد و قالب کارخانه یکی می باشد.
وی در پایان تاکید کرد: باتوجه به قیمت های لوازم یدکی مردم در هنگام خرید حتما فاکتور با مشخصات کامل قطعه و قیمت دقیق تهیه کنند که در صورت بروز مشکل اتحادیه بتواند قاطعانه با فروشنده خاطی برخورد نماید.
انتهای پیام/ص
دیدگاه شما