تازه ترین مطالب

تاریخ : 27. مرداد 1403 - 6:44   |   کد مطلب: 37397
مراسم بزرگداشت چهل و پنجمین سالروز شهادت خلبان شهید محمد نوژه در پایگاه هوایی شهید نوژه شهرستان کبودراهنگ برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کورنگ ،بیست و پنجم مرداد سالروز شهادت خلبانی است که تا پای جان برای آرمان‌های انقلاب اسلامی ایستادگی کرده است.

شهید محمد نوژه در سال ۱۳۲۴ در تهران در خانواده ای مذهبی دیده به جهان گشود و پس از گذراندن تحصیلات اولیه در سال ۱۳۴۲ وارد دانشگاه افسری شد و در سال ۱۳۵۱ به عنوان خلبان هواپیمای اف ۴ برگزیده شد.

این شهید والامقام در اوایل انقلاب به عنوان فرمانده گردان ۳۱ شکاری و بمب افکن و رئیس ستاد عملیات مشترک و معاون عملیات پایگاه ششم منصوب شد.

شهید نوژه برای پیروزی انقلاب اسلامی تلاش‌های بسیاری کرد و در سال ۵۸ برای مقابله با منافقین و پشتیبانی از شهید چمران به همراه کمک خلبان کابین عقب شهید عبدالله بشیر موسوی عازم پاوه شد. 

در دوران انقلاب و دفاع مقدس پایگاه هوایی شهید نوژه ۱۱۰ شهید تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده که شهید نوژه اولین خلبان شهید در نیروی هوایی کشور است.

خلبان شهید محمد نوژه در ۲۵ مرداد ۵۸ در منطقه پاوه کرمانشاه در پشتیبانی از شهید چمران در مقابله با منافقین با اصابت گلوله با زبان روزه به مقام والای شهادت نائل شد. 

امیر مهدی کرمی فرمانده پایگاه هوایی شهید نوژه در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهید نوژه  گفت: امروز جوانان غیور در  این پایگاه با تاسی از شهدا و امام شهدا و گوش به فرمان امام خامنه ای (مدظه العالی )در آمادگی کامل بسر می‌برند. 

در ادامه این مراسم  حجت الاسلام والمسلمین نقی  باقری امام جمعه کبودراهنگ هم با اشاره به ویژگی‌های برجسته شهدا گفت: امروز دشمنان ایران اسلامی از وجود جوانان غیوری همانند  شهید نوژه هراس دارند و این خود عامل بازدارنده در مقابل جنایتکاران و استکبار جهانی است.

پایگاه سوم شکاری کبودراهنگ به پاس خدمات و پرواز‌های موفق شهید محمد نوژه  به نام این شهید عزیز مزین شده است.

پایگاه شهید نوژه در مرکز شهرستان کبودراهنگ استان همدان واقع شده است و عملیات های غرور افرینی در تاریخ رشادت های تیز پروازان این پایگاه در طول هشت سال دفاع مثدس ثبت شده است.

در انتهای این مراسم از خانواده های معظم شهدای نیروی هوایی در پایگاه شهید نوژه با حضور مسئولین تجلیل به عمل آمد.

انتهای خبر/

 

دیدگاه شما

سایت رهبر معظم انقلاب
مرکزآموزش علمی کاربردی الوان ثابت