تازه ترین مطالب

تاریخ : 27. مرداد 1403 - 8:29   |   کد مطلب: 37406
نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی:
رئیس جمهور با نمایندگان مجلس تعامل کند
نماینده بهار و کبودراهنگ در مجلس گفت: انتظار نمایندگان مجلس این است که آقای پزشکیان به عنوان یک همکار سابق با نمایندگان بیش از دیگر روسای جمهور تعامل داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کورنگ فتح‌الله توسلی نماینده مردم کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی در کانال اطلاع رسانی خود با اشاره به وضعیت کابینه دولت چهاردهم و وزرای پیشنهادی آقای پزشکیان به مجلس نوشت: خدا را شاکریم که قطار تشکیل دولت جدید به ایستگاه آخر رسیده است و در مدت کوتاهی با هدایت رهبر معظم انقلاب اسلامی توانستیم سه انتخابات مهم را برگزار کنیم.

توسلی با اشاره به معرفی کابینه پیشنهادی رئیس جمهور به مجلس گفت: چند روز قبل رئیس جمهور محترم وزرای پیشنهادی خود را به مجلس معرفی کردند تا از نمایندگان مجلس رأی اعتماد بگیرند. همکاران ما در صحن مجلس با جدیت زیادی وضعیت وزار را بررسی می‌کنند و هر پیشنهاد و انتقاد دلسوزانه‌ای که داشته باشند به رئیس جمهور ارائه می‌دهند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: نمایندگان مجلس ملاک‌های اعلامی رهبر معظم انقلاب اسلامی را در بررسی به طور جدی مد نظر قرار خواهند داد و بر این اساس عده‌ای رأی اعتماد خواهند گرفت و عده‌ای دیگر هم از فیلتر مجلس نمی‌توانند عبور کنند.

وی افزود: انتظاری که نمایندگان مجلس از آقای رئیس جمهور دارند این است که به وعده‌هایی که در ایام انتخابات به مردم دادند، جامه عمل بپوشانند، قطعاً یکی از جلوه‌های عمل به وعده‌های رئیس جمهور باید در انتخاب کابینه خود را نشان دهد، نمایندگان مجلس قطعاً حساسیت ویژه به وزرای پیشنهادی دارند.

توسلی با پیش بینی در خصوص عدم تایید چهر نفر از کابینه پیشنهادی دولت بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود سه الی چهار نفر از وزرای پیشنهادی رأی اعتماد نگیرند که از این تعداد دو نفر به دلیل سوابق و عملکرد سیاسی‌ خود به احتمال زیاد رأی اعتماد نخواهند گرفت.

وی در خصوص رابطه مجلس و دولت در روز‌های بعد از رأی اعتماد گفت: انتظار نمایندگان مجلس این است که آقای پزشکیان به عنوان یک همکار سابق با نمایندگان بیش از دیگر روسای جمهورقبلی  تعامل داشته باشد و به دولت و اعضای کابینه خود توصیه کند که تعامل شایسته با نمایندگان مجلس داشته باشند.

فتح الله توسلی از نمایندگان نزدیک به جبهه اصولگرایان مجلس شورای اسلامی از حوزه بهار و کبودراهنگ است که پس از انتخابات میان دوره ای در سال 1400 برای بار دوم  با اعتماد مردم منطقه پا به مجلس گذاشته است.

انتهای خبر/

دیدگاه شما

سایت رهبر معظم انقلاب
مرکزآموزش علمی کاربردی الوان ثابت