تازه ترین مطالب

تاریخ : 28. مرداد 1403 - 6:41   |   کد مطلب: 37409
مسئول ستاد مردمی اربعین شهرستان کبودراهنگ:
فعالیت 7 موکب اربعین در سطح شهرستان کبودراهنگ
مسئول ستاد مردمی اربعین شهرستان کبودراهنگ گفت: امسال 7 موکب برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی ساماندهی شده‌اند که از این تعداد 4 موکب در مسیر رفت و 3 موکب در مسیر برگشت زائران اربعین مستقر هستند.

ابوالفضل جعفری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کورنگ ضمن قدردانی از اقدامات مردمی و خودجوش مردم کبودراهنگ و با اشاره به اهمیت راهپیمایی اربعین حسینی گفت:راهپیمایی اربعین حسینی حرکتی جهانی است که بسیار اهمیت دارد و ما به عنوان قطره‌ای از این دریای پرخروش مردمی هر کدام وظیفه‌ای داریم و باید سعی نماییم نسبت به انجام وظیفه خود به نحو احسن تلاش کنیم.

جعفری افزود: فعالیت موکب‌های اربعین حسینی از دهم ماه صفر آغاز و تا 5 روز بعد از اربعین ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به خدمات ارائه شده به زائرین در این موکب‌ها اضافه کرد: توزیع سه وعده غذایی در هر شبانه‌روز و خدمات اسکان، خدمات پرشکی برپایی نمازهای جماعت و برگزاری مراسمات عزاداری و قرائت زیارت عاشورا و اربعین در بازه‌های زمانی مشخص از اهم برنامه‌های این مواکب می باشد.

مسئول ستاد مردمی اربعین حسینی کبودراهنگ در ادامه تاکید کرد: همه این خدمات به صورت خودجوش مردمی و با کمک و همیاری هیئات مذهبی و جامعه هیئتی  شهرستان از طریق جمع‌آوری نذورات مردمی در حال انجام است.

جعفری در خصوص محل استقرار این موکب ها گفت: در بخش مرکزی کبودراهنگ 5 موکب در روستاهای روعان، ویان، حاتم آباد، کوریجان و نیروگاه شهید مفتح و در بخش گل تپه و شیرین سو هرکدام یک موکب در حال خدمات‌رسانی به زائران اباعبدالله الحسین علیه‌السلام هستند.

وی با اشاره به ترویج فرهنگ موکب‌داری در منطقه کبودراهنگ افزود: با توجه به سبقه مذهبی وحسینی مردمان شهرستان کبودراهنگ کودکان و نونهالان از ابتدا رسم میهمان‌نوازی و موکب‌داری و عزاداری برای سید و سالار شهیدان را فرا می‌گیرند و بخش گسترده ای از خدمت رسانی به مردم توسط کودکان نوجوانان و جوانان انجام می‌گیرد.

جعفری در انتها ضمن تقدیر از مردم در برپایی موکب های اربعین خاطر نشان کرد: از اقشار مختلف مردم شهرستان کبودراهنگ تقدیر و تشکر می کنیم و خواهشمندیم همانند گذشته  با کمک های نقدی و غیرنقدی و با حضور خود در مواکب شهرستان نسبت به خدمات رسانی هر چه بهتر به زائرین امام حسین علیه‌السلام موکب‌های اربعین حسینی را یاری نمایند.

انتهای خبر/وحید رستمی  

دیدگاه شما

سایت رهبر معظم انقلاب
مرکزآموزش علمی کاربردی الوان ثابت