تازه ترین مطالب

تاریخ : 28. مرداد 1403 - 9:12   |   کد مطلب: 37414
مدیر آبفای استان همدان گفت: سالانه 15 میلیون متر مکعب از 26 میلیون متر مکعب آب ورودی فاضلاب همدان به نیروگاه مفتح تحویل داده می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کورنگ ،کمال حسنی در جمع خبرنگاران و در پاسخ به انتقاد برخی از اصحاب رسانه در خصوص فاضلاب های روان در سطح شهر گفت:تمامی فاضلاب ها در خط انتقال 11 کیلومتری به تصفیه خانه بهرام آباد منتقل می شوند و اطمینان دارم  فاضلاب رها شده ای در سطح شهر نداریم. 

وی در ادامه با اشاره به تشکیل شرکت آب و فاضلاب افزود: قبل از تاسیس شرکت آب و فاضلاب در سال 72 فاضلاب هایی به داخل رودخانه ها متصل بود که برخی از این رودخانه ها از فاضلاب جدا شده و بخش دیگری نیز در دستور کار قرار گرفته تا جدا شوند.

مدیرآبفا همدان با بیان اینکه تاکنون آبیاری با فاضلاب در همدان سطح وسیعی نداشته است گفت:در برخی از روستاها به دلیل کم شدن آب در اراضی آبی اقدام به این موضوع کرده بودند که توسط بازرسین ما شناسایی شده اند.

حسنی در ادامه در خصوص سال ورودی فاضلاب به تصفیه خانه همدان افزود:ماهانه بیش از 26 میلیون متر مکعب فاضلاب به تسویه خانه وارد می شود که از این میزان 15 میلیون متر مکعب مطابق با استانداردهای لازم به نیروگاه شهید مفتح تحویل داده می شود.

وی اضافه کرد: سالانه بنزدیم به 9  میلیون متر مکعب نیز به شهرک صنعتی ویان در کبودراهنگ توزیع می شود.

با ارائه آمارهای قابل تامل مدیر آبفا استان همدان سوالاتی در اذهان عمومی متبواتر می‌شود که نیروگاه شهید مفتح و شرکت صنعتی ویان با وجود این حجم بالا از ورد آب پساب چرا از آب های زیر زمینی در مصارف خود استفاده می کنند .

انتهای خبر/وحید رستمی

دیدگاه شما

سایت رهبر معظم انقلاب
مرکزآموزش علمی کاربردی الوان ثابت